با توافق با آمریکا و کره جنوبی کره شمالی از پشتیبانی نظامی و هسته ای جمهوری اسلامی دست می کشد!
به روز شده در      جمعه 7 اردیبهشت 1397     -   Friday April 27 2018

با اعلام توافق بین آمریکا با کره شمالی از یک سو و توافق کره شمالی و کره جنوبی از سوی دیگر پشتیبانی کره شمالی از برنامه های هسته ای و نظامی جمهوری اسلامی در پرده ای از ابهام قرار گرفته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
پرزیدنت ترامپ در سخنرانی 13 اکتبر 2017 خود در باره جمهوری اسلامی به روشنی تاکید نمود که " به باور بسیاری، جمهوری اسلامی ایران در حال معامله با ایران است. " هم چنین او اعلام کرد که " از آژانس های اطلاعاتی آمریکا خواسته است تا تقیقی در این زمینه انجام داده و آنچه را که یافته اند بلافاصله بررسی دقیق و موشکافانه نمایند و گزارش کنند."
 در دهه 80 کیم ایل سونگ پدر رهبر کنونی کره شمالی روابط بسیار گرم و صمیمانه ای را با جمهوری اسلامی برقرار کرده بود که از آن جمله فروش موشکهای اسکاد بی به ایران در جنگ شهرها بین ایران و عراق و هم چنین خرید سلاح از کشورهای بلوک شرق از طریق پیونگ یانگ برای ایران بود.
با آن که دو دولت از دو ایدئولوژی کاملا متفاوت از یکدیگر بر دو ملت ایران و کره شمالی حکومت می کنند اما در آمریکا ستیزی و سرکوب ملت های خود اشتراک دارند.
در دوران اخیر یاری هر دو حکومت به بشار اسد نیز به این وجوه اشتراک اضافه کرده است.
در اوایل ماه اوگوست 2017 "کیم یونگ نم" مرد شماره 2 کره شمالی در مراسم تحلیف آخوند حسن روحانی شرکت کرد و این نشان از نزدیکی بیش از حد دو حکومت با یکدیگر دارد.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©