سرپرست ایرانی آمریکایی بخش امور آسیا و خاورمیانه کتابخانه کنگره درگذشت
به روز شده در      دوشنبه 24 اردیبهشت 1397     -   Monday May 14 2018

سرکار خانم «زویا نظری» مدیر ایرانی تبار بخش آسیا و خاورمیانه کتابخانه کنگره ایالات متحده پس از مبارزه ای سخت با بیماری سرطان، درگذشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بر اساس بیانیه رسمی ریاست بخش امور آسیا و خاورمیانه کتابخانه کنگره، در ساعات اولیه روز سه شنبه هشتم ماه می، زویا نظری پس از موفقیت نسبی در توقف پیشروی بیماری سرطان، در سن ۵۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. او که فقط ده روز از بازگشتش به ایران و شهر زادگاهش، گنبد در استان گلستان، می گذشت و در کنار آقای «مانی»، شوهر و خانواده بزرگ خود به سر می برد، با امید بازگشت به خانه اش در آمریکا، چشم از جهان فرو بست.
زویا نظری در ۱۶ فوریه ۲۰۱۰ بعنوان کتابدار در کتابخانه کنگره کار خود را آغاز کرد. او پیش از مهاجرت به ایالات متحده، از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ با سمت های کتابدار و مدیر در سازمان میراث فرهنگی ایران کار کرد. زویا مدارک کارشناسی علوم اجتماعی و ارشد انسان شناسی را از دانشگاه تهران کسب کرد و پس از عزیمت به آمریکا، مدرک کارشناسی ارشد علوم کتابداری را از دانشگاه ویسکانسین - میلواکی در سال ۲۰۰۹ اخذ کرد.
خانم نظری پس از استخدام در کتابخانه کنگره با نمایش قابلیت ها و استعدادهای خود، خیلی سریع به سمت کتابدار ارشد ارتقا یافت و چند سال بعد بعنوان سرپرست بخش آسیا و خاورمیانه کتابخانه کنگره منصوب شد و در پست مدیریتی اش خوش درخشید. زویا نظری علاوه بر انگلیسی، به زبان های فارسی و ترکی (ترکمنی) کاملا مسلط بود و در زمانی که کتابدار کتابخانه کنگره بود، بیشتر فهرست بندی و امور کتاب های ترکی را بر عهده داشت.
ریاست بخش امور آسیا و خاورمیانه کتابخانه کنگره ایالات متحده با انتشار بیانیه رسمی، مرگ زویا نظری را تسلیت گفته و از زحمات چند ساله اش در آن سازمان قدردانی کرده است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©