آيا تقابل جمهوري اسلامي ايران و اسرائيل به جنگ مي انجامد؟
به روز شده در      جمعه 19 مرداد 1397     -   Friday August 10 2018

روز سوم سپتامبر 2018 آغاز کنفرانسي يک روزه در تل آويو به دعوت انستيتو ملي مطالعات امنيتي اسرائيل در باب تقابل جمهوري اسلامي ايران و اسرائيلخواهد بود که در4 پنل مختلف در 4 موضوع گوناگون توسط کارشناساني از کشورهاي مختلف به آن ها پرداخته خواهد شد..
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
پنل اول - عرصه داخلي: توانايي ها - ضعف ها و استحکام رژيم - در اين پنل آقاي مهدي خلجي پژوهشگر ايراني آمريکايی از انستيتو واشينگتن شرکتخوهد داشت.
پنل دوم - جمهوري اسلامي - سوريه - روسيه - اسرائيل : احتمال و مرزبندي يک برخورد نظامي بسيار گسترده تر.
پنل سوم - موافقت نامه برجام سناريوهاي پيش رو در حال حاضر و امسال
پنل  چهارم- پيامد ها و توصيه هايي براي کشور اسرائيل
مهدی خلجی در سال ۱۳۵۲ در شهر قم و در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد. در یازده سالگی به حوزه علمیه قم رفت و نزدیک چهارده سال در آن‌جا به تحصیل علوم دینی؛ فقه؛ اصول فقه و فلسفه اسلامی پرداخت. هم‌چنین وی در دانشگاه قم فلسفه و در مدرسه مطالعات عالی دانشگاه سوربن الاهیات و تأویل شیعی خوانده است.
مهدی خلجی در روزنامه‌های اطلاعات ایران جامعه و نشاط مطالبی منتشر کرد و در دوره اولیه مجله نقد و نظر و روزنامه انتخاب از اعضای هیات سردبیری آن بود. ‌
او در ایران با ترجمه چهار کتاب و بیش از هشتاد مقاله از زبان عربی به فارسی بسیاری از متفکران لیبرال و سکولار عرب را برای نخستین بار به خواننده فارسی زبان معرفی کرد. 
او از مترجمان محمد ارکون متفکر اومانیست عرب - فرانسوی؛ نصر حامد ابوزید قرآن شناس تکفیرشده مصری و نیز مترجم کتاب «انسان‌ها در عصر ظلمت» اثر هانا آرنت اندیشمند سیاسی یهودی آلمانی - آمریکایی است. 
مهدی خلجی در سال دو هزار میلادی ایران را ترک کرد. دو سال اول را در پاریس و سه سال بعد را در پراگ گذراند. طی این مدت با رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور مانند بی بی سی و رادیو فردا همکاری کرد. در سال ۲۰۰۵ به آمریکا آمد و به عنوان پژوهشگر ارشد در انستیتو واشنگتن برای سیاست خاورمیانه تا کنون مشغول به کار است. آثار انگلیسی وی در این اندیشکده آمریکایی را در وب سایت www.washingtoninstitute.org می‌توان خواند.  
از تاليفات مهدي خلجي دو کتاب "نظم نوين روحانيت در ايران"  و رمان "ناتني" است که هر دو درشرکت کتاب موجودند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©