دولت هلند ایران را به دست داشتن دردو فقره قتل درخاک این کشور متهم کرد
به روز شده در      دوشنبه 24 دی 1397     -   Monday January 14 2019

بنابه گزارش گاردین، دولت هلند ایران را به دست داشتن مستقیم در قتل دو شهروند هلندی ایرانی تبار متهم کرد.در این رابطه،اتحادیه اروپا نیز تحریم هایی علیه وزارت اطلاعات ایران اعمال کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

بنا به این گزارش، این دو فقره قتل در سال 2015 در شهر المیره واقع در شرق امستردام و نیز در سال 2017 درخیابانی نزدیک وزارت خارجه هلند در شهر لاهه اتفاق افتاد. استف بلاک ، وزیر امور خارجه هلند گفت: پارلمان هلند طی بیانیه ای از سوی سازمان امنیتی این کشور به مستندات قوی مبنی بر دست داشتن ایران در قتل دو شهروند هلندی ایرانی تبار دست یافته است . وی افزود: دولت هلند بر این باور است که  این چنین اقدامات خصمانه ای باعث نقض حق حاکمیت هلند می گردد. 

فرد کشته شده در سال 2015با نام محمدرضا کلاهی صمدی 56 ساله که از سوی ایران به دست داشتن در بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1981 متهم شده و این انفجار باعث کشته شدن 73 نفر گردید. وی که با نام علی معتمدی به عنوان مهندس  در شهر المیره کار میکردبه هنگام بازگشت به منزل با شلیک گلوله به سرش به قتل رسید.دو سال بعد، فعال ایرانی 52 ساله ای با نام احمد مولانیسی، رهبرعرب گروه‌ ملی گرای جدایی طلب، در شهر لاهه نیز به قتل رسید.

درروز سه شنبه ، اتحادیه اروپا در واکنش به این عمل، تحریم هایی علیه دو ایرانی و وزارت اطلاعات ایران اعمال کرد.

هورا دختر نیسی  که شاهد قتل پدرش درجلوی منزلشان بود گفت:این فصلی اززندگی ماست که نمی توان آن را بست.  وی افزود: ما 99 درصد مطمئن هستیم که رژیم ایران در این قتل دست داشته است ولی دولت هلند هیچ اطلاعاتی را اشکار نمی کند. در بیانیه روز سه شنبه، وزارت خارجه هلند گفت که اقدامات خصمانه ای از این نوع که حق حاکمیت هلند را نقض می کند غیر قابل پذیرش است .

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©