هنرمند ایرانی که با خلق " یونا"، آینده هوش مصنوعی را شکل می دهد
به روز شده در      سه شنبه 9 بهمن 1397     -   Tuesday January 29 2019

" یونا" (Yona )خواننده و آهنگساز هوش مصنوعی است که توسط "اش کوشا" آهنگساز ایرانی ساخته شده است. یونا اولین آهنگ انفرادی کوشا که به شدت غم انگیز است در ماه ژوئن در رسانه فرهنگی- هنری دیزد (Dazed) عرضه گردید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 
در حال حاضر فناوری با سرعت بسیار بالایی درحال پیشرفت است و احساس می شود که همه چیز در حال رباطی شدن است. اما اگر دقت کنیم می بینیم که هنرمندان چگونه هوش مصنوعی را به سمتی هدایت می کنند که باعث پیشرفت بشریت می شود. به طوریکه می توان گفت ترس ما از کابوس فناوری ممکن است هرگز واقعیت نداشته باشد.
از خلق یک  ژانر جدید در موسیقی گرفته تا نوآوری های جدید در موسیقی های کلاسیک را می توان از کاربردهای هوش مصنوعی بشمار آورد. به طوری که رابطه هنری با هوش مصنوعی خود نشان دهنده قدرت بشریت است.
بنا به گفته "اش کوشا"، صدای یونا، شامل اشعار، آوازها و صداهایی است که با استفاده از یک نرم افزارازمتن به گفتار تبدیل می شود. یونا صدایی همانند صدای انسان تولید می کند و کوشا این صدا را میکس کرده و آهنگ نهایی را تولید می کند. یونا از اولین آهنگ تا آخرین آلبوم با کوشا همراه بوده است. 
در حالی که یونا بدون تردید احساسات انسانی را تکرار می کند، کوشا معتقد است، فناوری هرگز انسانیت را از بین نمی برد. وی بر این باور است که ماشین آلات و تکنولوژی نمی توانند جای انسان ها را در زمینه های هنر و خلاقیت بگیرند. او اذعان می کند" فناوری های جدید ما را تقویت می کنند و انگیزه ای هستند برای خلق ایده های جدید که ماشین ها این چنین قابلیتی را ندارند. این امر ما انسان ها را به سطح جدیدی از تمدن سوق می دهد. "
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©