انتصاب مدیرعامل جدید ایرانسل یک هفته پس از دستگیری سفیرسابق آفریقای جنوبی
به روز شده در      شنبه 4 اسفند 1397     -   Saturday February 23 2019

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیرعامل شرکت «ام‌تی‌ان» درآفریقای جنوبی ازبازنشسته شدن مدیرعامل ایرانسل و جایگزینی یک استاد دانشگاه در این شرکت خبر داد. این انتصاب یک هفته پس از دستگیری سفیر سابق آفریقای جنوبی برای دریافت رشوه‌ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلار از شرکت ام‌تی‌ان، صورت می گیرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

بنا به این گزارش، علیرضا قلمبر دزفولی که از آغاز سال2005 مدیرعامل شرکت ایرانسل بوده، نقش اساسی را در راه اندازی این شرکت به عنوان بزرگ ترین اپراتورکشور با بیش از 40 میلیون مشترک به عهده داشته است.

ایران یکی از بازارهای بزرگ شرکت ام‌تی‌ان می باشد. ورود این شرکت به بازارهای ایران با اتهاماتی همراه بوده است؛ از جمله پرداخت رشوه ازطرف این شرکت درقبال اخذ پروانه فعالیت 15 ساله درایران که رقمی معادل 31.6 میلیارد دلار در رقابت با شرکت ترکیه ای "ترک سل" می باشد.

بیژن عباسی آرند استاد دانشگاه تربیت مدرس و مدیرعامل اسبق شرکت صباایران شیراز، جایگزین علیرضا قلمبر دزفولی شده است. انتصاب وی یک هفته پس از دستگیری سفیرسابق آفریقای جنوبی به اتهام دریافت رشوه برای اخذ پروانه  فعالیت شرکت ام‌تی‌ان در ازای 1.4 میلیون رند (معادل صدهزار دلار) صورت می گیرد. این درحالی است که شرکت ام‌تی‌ان این اتهامات را تکذیب کرده است. همچنین این شرکت طی نامه ای از خدمات علیرضا دزفولی قدردانی کرده و به بیژن عباسی، مدیرعامل جدید ایرانسل، تبریک گفته است.

لازم به ذکراست، «یوسف سالوجی»، سفیر سابق آفریقای جنوبی که قبلاً به دریافت رشوه در ارتباط با مجوز فعالیت شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان متهم شده بود، اتهامات فساد مالی درارتباط با پرونده گروه ام‌تی‌ان را رد کرده است.

پلیس آفریقای جنوبی گفته سالوجی پس ازدریافت رشوه‌ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به شرکت ام‌تی‌ان کمک کرده درمناقصه‌ای برای کسب مجوز فعالیت ۱۵ ساله در ایران، شرکت «ترک ‌سل» را کنار بزند تا شرکت ام‌تی‌ان برنده شود.

شرکت ترک‌سل پیش از این، در دادگاهی در واشنگتن ازام‌تی‌ان به دلیل پرداخت رشوه به ایران شکایت کرده بود.

شرکت ام‌تی‌ان دربیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت همواره این موضوع را که شواهد موثقی در خصوص وعده پرداخت پول به سالوجی وجود دارد یا اینکه سالوجی پولی از ام‌تی‌ان دریافت کرده، رد کرده است.

خبرگزاری ایرانشهر: مهدی فلاحتی برنامه سازصدای آمریکا دریک گزارش تلویزیونی افشاگرانه ( صفحه آخر) از نقش حمیدرضا عارف پسرمحمدرضا عارف که با گفتن این که ژن او خوب است چون زاده دوژن خوب (پدر و مادرش) است خبرساز شده بود، در این پرونده رشوه خواری پرده برداشته است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©