دریافت جایزه اسکار توسط یک ایرانی-آمریکایی برای بهترین فیلم کوتاه مستند
به روز شده در      یکشنبه 5 اسفند 1397     -   Sunday February 24 2019

مراسم نودویکمین جایزه آکادمی اسکار، شامگاه یکشنبه 24 فوریه 2019 درهالیوود لس آنجلس برگزارگردید. در این مراسم خانم رایکا زهتابچی جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند را برای فیلمی با عنوان " پریود، پایان محکومیت" دریافت کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

رایکا زهتابچی یک کارگردان ایرانی-آمریکایی ساکن لس آنجلس می باشد. او پس از دریافت جایزه اسکار در این مراسم گفت: باورش سخت است مستندی درباره عادت ماهانه برنده اسکار شده است .

فیلم کوتاه مستند او با عنوان " پریود،  پایان محکومیت" درمورد یک گروه از زنان روستایی در شمال هند است که در تلاش برای بهبود بهداشت زنان و پاک کردن لکه ننگ قاعدگی، فعالیت می کنند.فیلم پریود در سال 2018، دوبار برای جایزه های آکادمی شامل جایزه هیئت ژوری و مخاطبان در جشنواره فیلم شهر تراورس مایکل مور و جایزه جشنواره کلیولند واجد شرایط شد. این فیلم همچنین جایزه هیئت ژوری و مخاطبان را در جشنواره ""ای اف آی " کسب کرد و نودویکمین جایزه آکادمی در رده فیلم های کوتاه مستند را نیز به خود اختصاص داد.

اولین کارگردانی فیلم رایکا زهتابچی برای فیلمی به زبان فارسی با عنوان " مادران" بود. این فیلم درجشنواره های مختلف نمایش داده شد و جایزه های هیئت ژوری هالی شورت و کلیولند اینترنشنال را دریافت کرد . فیلم مادران در سال 2016 نامزد دریافت جایزه اسکارنیز شد.

شور و شوق رایکا در داستان های انسانی دربرگیرنده آگاهی درراستای عوامل اجتماعی کمتر شناخته شده است. او یک رویکرد طبیعت گرایانه در داستان هایش به ارمغان می آورد که تشنه صداقت و صمیمیت برای نمایش بر روی پرده سینماست.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©