برای جلوگیری از دیابت، آب بنوشید
به روز شده در      جمعه 10 اسفند 1397     -   Friday March 1 2019

در جدیدترین تحقیق انجام شده در کشور فرانسه، مشخص شده است افرادی که بیشتر آب می نوشند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت می باشند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در جدیدترین تحقیق انجام شده در کشور فرانسه، مشخص شده است که افرادی که بیشتر آب می نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت می باشند. 

در این تحقیق 9 ساله مشخص شده است که نوشیدن روزانه 1 لیتر آب بیشتر از حد معمول باعث کاهش 36 درصدی احتمال ابتلا به دیابت می شود.

همچنین طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می توانند با مصرف آب به جای نوشیدنی های رژیمی از وزن خود بکاهند.

این محققان دریافتند بیمارانی که به سوی مصرف آب تغییر رویه داده و نوشیدن نوشابه های رژیمی را متوقف کرده اند، شاهد کاهش در وزن و شاخص توده بدنی خود بودند. همچنین بهبود قابل توجهی در سطح قند خون و حساسیت انسولین آنها مشاهده شد

محققان در این مطالعه، گروهی متشکل از ۸۱ زن چاق و دارای اضافه وزن را که همگی مبتلا به دیابت نوع۲ بودند و در برنامه ۲۴ هفته ای کاهش وزن شرکت کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند.  محققان از این زنان خواستند در طول مدت مطالعه یا آب را جایگزین نوشیدنی رژیمی کنند یا به نوشیدن نوشابه های رژیمی به صورت ۵ بار در هفته بعد از وعده ناهار ادامه دهند. در این مطالعه مشخص شد عوامل پرخطر سلامت مخصوصا برای زنان، با مصرف نوشابه های رژیمی مرتبط است. همچنین بنابه تحقیقات انجام شده، محققان دریافته اند مصرف نوشابه های قندی و رژیمی نیز موجب افزایش ریسک افسردگی در زنان می شود و هم بر قدرت باروری آنان تاثیر می گذارد.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©