وقوع « کهریزک دوم» در راه است
به روز شده در      دوشنبه 13 اسفند 1397     -   Monday March 4 2019

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اعلام تکرار وقوع «کهریزک دوم »، در توئیتی از مرگ سینا قنبری یکی از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر در زندان اوین، خبر داد. در حالی که، یک مقام قضایی جمهوری اسلامی دلیل مرگ وی را «خودکشی» اعلام کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

محمود صادقی در توئیتی ضمن اعلام این خبر نوشته بود:‌ در تماسی که با یک مقام مسئول در یکی از مراجع اطلاعاتی داشتم، متأسفانه وی، مرگ یکی از بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در زندان اوین را تأیید کرد؛ از این رو، به رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی و قضایی هشدار می‌دهم از وقوع کهریزک دوم جلوگیری کنید.

همچنین ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، چند روز پیش از تکرار حوادثی چون بازداشتگاه کهریزک ابراز نگرانی کرده بود.

وی با اشاره به بازداشت تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از جمله دانشجویان گفته بود که مردم با خاطره تلخی که از کهریزک و سرنوشت روح الامینی ها دارند، بسیار نگرانند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرده بود: نگرانند که مبادا یک قاضی دیگر، یک نیروی خودسر دیگر و یا یک هم سلولی اراذل و اوباش اشتباه کند و خدای ناکرده اتفاقی غیر قابل بازگشت حادث شود.

ناهید خداکرمی همچنین از نهادهای مسئول درخواست کرده بود که گزارش دهند چه تعداد از معترضان در روزهای گذشته بازداشت شده‌اند.

وی همچنین از رئیس شورای شهر تهران خواسته بود که با جدیت پیگیر سرنوشت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر باشد و به ‌نحو احسن، شرایط حضور خانواده‌های بازداشت شدگان را در شورای اسلامی شهر تهران فراهم کنند.

لازم به ذکر است، در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸، تعدادی از زندانیان به نام‌های:  محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی در بازداشتگاه کهریزک به دلیل شکنجه کشته شدند.

علاوه بر این، در طول دهه‌های اخیر،‌ شمار دیگری از زندانیان سیاسی - عقیدتی جان خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران از دست داده‌اند که از آن جمله می‌توان به زهرا کاظمی، امیدرضا میر صیافی، هدی صابر، ستار بهشتی، ‌افشین اصانلو و شاهرخ زمانی اشاره کرد.

ایرانشهر: در خبرهای بسیار مهم که از سوی خبرگزاری های بین المللی به تاریخ سوم مارچ 2019 نیز مخابره شد، سعید مرتضوی قاتل زهرا کاظمی و زندانیان کهریزک اول توسط آخوند خامنه ای قاتل بسیاری از ایرانیان که از شمار بیرون است، من جمله قربانیان سینما رکس آبادان در تابستان 1357، از شلاق خوردن معاف شد و مورد بخشش ملوکانه قرار گرفت!

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©