بازداشت دو ایرانی با پاسپورت جعلی در فرودگاه بوئنوس آیرس آرژانتین
به روز شده در      یکشنبه 26 اسفند 1397     -   Sunday March 17 2019

به گزارش رسانه محلی آرژانتین، نیروهای پلیس این کشور در بوئنوس آیرس دو ایرانی مظنون به داشتن پاسپورت جعلی که حاوی اشتباهات نوشتاری (غلط املایی) به خط عبری بود، را بازداشت کردند.مقامات آرژانتین پس از دستگیری این زوج اعلام کردند در آستانه سالگرد بمب گذاری در بوئنوس آیرس، به منظور تأمین امنیت بیشتر، ضروری است نیروهای پلیس دقت و مراقبت بیشتری بکاربرند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 

بنابه این گزارش، این زوج به نامهای «سجاد ناصرانی» 27 ساله و «محصوره سبزی» 30 ساله، هفته گذشته پس از ورود به آرژانتین بازداشت شدند. آنها گذرنامه های خود را با اسامی، «نتانل» و «ریوکا تولدانو» نامگذاری کرده بودند که شماره شناسه شان درواقع متعلق به یک زوج فرانسوی-اسرائیلی به نام های «دیوید » و «بریژیت آسولین» بود. مسئولین آرژانتین در ابتدا تصور کردند پاسپورتهای دزدیده شده است ولی پس از یافتن چندین غلط املایی به خط عبری مانند کلمه «اسرائیل»، به این نتیجه رسیدند که این گذرنامه ها جعلی است.

این زوج هفته گذشته از اسپانیا به بوئنوس آیرس پروازکردند و قبل از اینکه دستگیر شوند چند روز در یک هتل اقامت داشتند. سجاد ناصرانی که ادعا می کند عکاس است، همراه با یک دوربین دستگیر شد. این زوج از طریق راه ترکیه و یونان به اسپانیا رفته اند. بنابه این گزارش، نتایج بدست آمده حاصل تحقیقات اینترپل در آرژانتین، اسپانیا و اسرائیل می باشد.

همچنین گزارش می شود، نیروهای امنیتی بدلیل نزدیکی به سالگرد بمباران سفارت اسرائیل در 17 مارس 1992 در بوئنوس آیرس مراقبت بیشتری بکار می برند. لویز رودریگز، قاضی دادگستری آرژانتین گفت: " برای افزایش سطح آگاهی و امنیت بیشتر، ضروری است تمامی اقدامات امنیتی و پیشگیرانه انجام شود."

گفتنی است در سال 1992حکومت جمهوری اسلامی ایران با همکاری حزب الله لبنان، با بمب گذاری در سفارتخانه اسرائیل در بوئنوس آیرس باعث کشته شدن 29 نفر شدند و دو سال بعد به مرکز یهودیان در آرژانتین(آمیا) حمله کردند که در این حادثه 85 نفر جان خود را از دست دادند.

تاکنون مقامات ومسئولین جمهوری اسلامی ایران نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

خبر سایت رادیو فردا در همین زمینه پاسپورت ها را نه جعلی بلکه دزدیده شده اعلام کرده بود ولی پژوهشهای تیم خبرگزاری ایرانشهر روشن نمود که پاسپورتها جعلی هستند و نه دزدیده شده.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©