مقایسه آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان
به روز شده در      جمعه 13 اردیبهشت 1398     -   Friday May 3 2019

با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین روزهای استقرار جمهوری اسلامی در سال ۱۹۷۹، حزب الله لبنان توسط عوامل سپاه پاسداران در سال ۱۹۸۵تاسیس شد. برای شناخت بیشتر ماهیت این دو نهاد نظامی به مقایسه آنها پرداختیم که البته به جز عملکردهایشان، به سراغ آرم هایشان و مقایسه آن ها با یکدیگر رفتیم ، حال نتیجه را خود ببینید که حیرت انگیز است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

در روز جمعه ۲۴ جون سال 2016 ( ۴ تیرماه 1395)  دبیرکل حزب‌الله لبنان در اظهارات کم‌سابقه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی و مالی آمریکا هیچ تاثیری بر فعالیت این گروه ندارد، چون بودجه حزب‌الله "به طور کامل" از طریق ایران تامین می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه حسن نصرالله گفته بود که این تشکل همه نیازهای خود را "از خوراک و پوشاک تا موشک و راکت" به طور مستقیم از جمهوری اسلامی دریافت می‌کند. اظهارات حسن نصرالله در بسیاری از رسانه‌های داخل ایران، از جمله شبکه العالم، فرستنده عربی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز انتشار یافت.

  در همان زمان اکثر خبرگزاری ها و سیاستمداران اعلام کردند که این اظهارات می تواند برای جمهوری اسلامی ایران دردسر ساز باشد و بالاخره نیز دردسر ساز شد، ایالات متحده امریکا برادر بزرگ حزب الله لبنان که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد را، در ماه گذشته به عنوان سازمانی تروریستی اعلام کرد.

برای آن که ماهیت این دو نهاد نظامی را البته به جز عملکردهایشان بتوانیم با یکدیگر مقایسه کنیم به سراغ آرم هایشان و مقایسه آن ها با یکدیگر رفتیم نتیجه را خود ببینید که حیرت انگیز است.

- تفنگ در هر دو آرم مشترک است.

- مشتی که تفنگ را نگهداشته است در هر دو آرم مشترک است.

- کره زمین در هر دو آرم مشترک است. فقط جای آن تفاوت دارد.

- آیه ای از قرآن داشتن و به اصل زبان عربی در هر دو مشترک است( از زبان فارسی خبری نیست).

- برگ زیتون به نشانه صلح در هر دو آرم مشترک است فقط جای آن تفاوت دارد.

- کتاب که از نظر اسلام گراها فقط به معنی قرآن است و لاغیر در هر دو آرم مشترک است. 

در آرم سپاه پاسداران نامی از ایران برده‌ نشده است. تاکید بنیانگذار سپاه پاسداران یعنی آخوند روح الله خمینی نیز استفاده از کلیه منابع مالی و انسانی ایران برای انقلاب اسلامی اش بود بدون آن‌ که امتیازی برای ایران قائل باشد

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©