تلاش بانوی ایرانی-آمریکایی برای رهایی زنان خاورمیانه از رفتارهای خشونت آمیز
به روز شده در      شنبه 11 خرداد 1398     -   Saturday June 1 2019

«شیرین تابر» بانوی ایرانی-آمریکایی، نویسنده مسلمان و کارگردان شبکه رهبری زنان خاورمیانه بر این باور است که باید اعتماد زنان را به رسانه ها و شبکه های اجتماعی جلب کرد و به آنها چگونگی برقراری ارتباط موثر را آموخت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

تبعیض و خشونت علیه زنان در خاورمیانه و بخش هایی از شمال آفریقا همچنان فراگیر و متمرکز است. زنان از الجزایر گرفته تا یمن، با چالش های بسیاری درارتباط با مسائلی از جمله: ازدواج، قیومیت کودکان، دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی مواجه اند.
دولت ها و حکومت ها زمانی که در مورد حقوق بشر، آزادی و عدالت اجتماعی سخن می گویند، مرتباً آزار و اذیت و حتی زندانی کردن زنان را محکوم می کنند، ولی از طرف دیگر، قانون اسلام حقوق زنان را مساوی با حقوق مردان نمی داند.   
زنان در خاورمیانه نسبت به سایر نقاط جهان، حتی برای مواردی جزئی و ساده ازجمله: شغل، مسافرت خارج از کشور،انتخاب محل زندگی و درخواست صدورگذرنامه نیز با محدودیت های بسیاری روبرو هستند.
خانم «شیرین تابر» در تلاش است این مسئله را تغییر دهد، از این رو، از سال 2013 «رسانه توانمندسازی زنان» (Empower Women Media ) را راه اندازی کرده است تا از این طریق، زنان در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان، بتوانند برای پرورش نسل جدید رهبران از آن بهره برند.  
خانم تابر در مصاحبه ای با شبکه خبری سی بی ان می گوید: تحقیقات نشان می دهد که سریعترین روش موثر برای تغییر زنان، رسانه ها می باشند. زنان روز به روز ارتباطشان با رسانه ها و شبکه های اجتماعی بیشتر می شود و بیشتر امور زندگی خود را به اشتراک می گذارند، کاری که قبلا انجام نمی دادند. 
گروه خانم تابر به طور مداوم نشست های آموزش رسانه ای برگزار می کند که در این نشست ها، سازمان های غیردولتی ، گروه هایی از زنان و افرادی از خاورمیانه ودیگر نقاظ جهان را گردهم می آورد و در مورد امید و مبارزه با مشکلات پیش رو سخنانی را ایراد می نماید.  
خانم تابر در وب سایت رسانه توانمندسازی زنان می گوید: "خاورمیانه به طور فزاینده ای با تسلط رسانه های بصری بویژه موبایل روبرو است و این مسئله بسیار مهم است که بتوان این امکانات را تشخیص دهیم و زنان را تجهیز کنیم تا پیامهای صلح آمیز خود را به اشتراک بگذارند. وی اضافه می کند: "استراتژی ما این است که رهبران زن را تجهیز کنیم تا تأثیر ماندگارتری در جهان داشته باشند. زنان درواقع، تصمیم گیرندگان ، نفوذگران و افراد موثری هستند که از طریق دولت هایشان در سطح ملی تاثیر می گذارند. " 
 
 
 
 
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©