با آزادی نزار زکا یکی از خواسته های دیگر پمپئو در حال عملی شدن است
به روز شده در      سه شنبه 21 خرداد 1398     -   Tuesday June 11 2019

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در آردی بهشت ماه سال ۱۳۹۷ ، دوازده خواسته از جمهوری اسلامی را اعلام کرد که اگر آنها را مقامات دولتی ایران انجام دهند و یا به عبارت دیگر در برابر این خواسته ها زانو بزنند ان‌گه دولت امریکا لغو تحریم ها را مورد بررسی قرار می دهد. یکی از شروط، آزادی گروگانهای دو تابعیتی امریکا و کشورهای دیگر بود‌که‌در حال حاضر بدون‌دلیل و فقط برای باجگیری توسط جمهوری اسلامی ایران از دول غربی زندانی شده اند. با آزادی یکی از آنها «نزار زکا» به نظر می رسد که جمهوری اسلامی به شروط امریکا گردن نهاده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بخشی از شروط از ۱۲ شرطی که تا کنون جمهوری اسلامی به آن گردن نهاده است.  
شرط شماره‌۵- همه شهروندان آمریکا و همچنین شهروندان دیگر کشورهای دوست و متحد ما، که به اتهامات ساختگی در ایران زندانی هستند، باید آزاد شوند.
ایرانشهر: با آزاد شدن نزار زکا جمهوری اسلامی به این شرط امریکا در حال گردن‌گذاشتن است.
شرط شماره ۶- ایران باید از حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه خاور میانه – از جمله حزب الله لبنان، حماس و گروه فلسطینی جهاد اسلامی – دست بردارد.
ایرانشهر: تحریم همه جانبه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خودبخود این خواسته را محقق کرده است.
شرط شماره ۷ -ایران باید حاکمیت دولت عراق را به رسمیت شناخته و اجازه دهد شبه نظامیان شیعه آن کشور خلع سلاح و منحل شود و دوباره آنها را بسیج نکند.
ایرانشهر: به نقل از کارشناسان سیاسی در منطقه ، حضور اخیر نخست وزیر عراق در تهران برای گرفتن این تضمین بود 
شرط شماره ۹- کلیه نیروهای نظامی تحت امر ایران در سراسر سوریه باید از آن کشور خارج شوند.
ایرانشهر: با توجه به این که نیروهای اسراییلی بارها و بارها به نیروهای نظامی سپاه قدس در سوریه حمله کرده اند و این نیروها را به شدت سرکوب کرده اند و جمهوری اسلامی جرات کوچکترین‌واکنشی را نداشته است، این می تواند نشانه خروج بی سر و صدای این نیروها از سوریه تلقی شود. 
شرط شماره ۱۱- حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریسم و متحدان شبه نظامی اش در سراسر جهان باید متوقف شود.
ایرانشهر: دائر کردن کاسه های گدایی حسن نصرالله رهبر گروه حزب الله در اقصی نقاط لبنان و درخواست کمک او از مردم منطقه نشانه های نخستین این عدم حمایت مالی است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©