روزنامه نگار و پناهجوی ایرانی- کرد برنده جایزه بیوگرافی استرالیا شد
به روز شده در      دوشنبه 21 مرداد 1398     -   Monday August 12 2019

« بهروز بوچانی» پناهجوی ایرانی- کرد که شش سال است در بازداشتگاه استرالیا بسر می برد، جایزه ملی بیوگرافی استرالیا را از آن خود کرد. این جایزه برای کتابی با عنوان "رفیقی نه مگر کوهستان" "No Friend But the Mountains"در روز دوشنبه 12 آگست در کتابخانه مرکزی ایالت نیو سات ویلز به بهروز بوچانی اهدا گردید. این روزنامه نگار در سال 2013 بدلیل مشکلات و آزار و اذیت در ایران ناچار به خروج از آن شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

بهروز بوچانی کتاب خود را  با پیامک‌هایی با واتس‌اپ برای یکی از دوستانش، دکتر امید توفیقیان، می‌فرستاد  که وی این کتاب را از زبان فارسی به انگلیسی ترجمه کرده است.

بوچانی در این کتاب جزئیاتی از سفر خود را پس از فرار از ایران، ورود به جزیره کریسمس استرالیا با قایق از طریق کشور اندونزی و بازداشت خود توسط مسئولان استرالیا در جزیره مانوس  پاپوا گینه نو تشریح کرده است.

بهروز بوچانی از آنجایی که حق ورود به استرالیا را ندارد و در جزیره مانوس پاپوآ گینه نو به سر می‌برد، خود نتوانست شخصا در مراسم اهدای جایزه شرکت نماید. از این رو، وی از جامعه ادبی استرالیا تشکر کرد و از آنها به عنوان بخشی از مقاومت در مقابل سیستم موجود یاد کرد.

بوچانی  از طریق واتس اپ از جزیره مانوس اظهار داشت: " فکر می کنم در این دوره سخت و تاریک، تاریخ استرالیا همه ما را داوری خواهد کرد."

این نویسنده و روزنامه نگار چندین جایزه دیگر استرالیا از جمله جایزه ادبی برتر ویکتوریا ، جایزه ادبی برتر نیو ساوت ولز و کتاب غیرداستانی سال استرالیا را دریافت کرده است.

گفتنی است، دکتر امید توفیقیان مترجم کتاب بهروز بوچانی "رفیقی نه مگر کوهستان" ، پژوهشگر و استاد دانشگاه در رشته فلسفه با رویکرد مطالعه مذاهب، تبعیض و نگرش فراملیتی ، مهاجرت و بی جا و مکانی جامعه انسانی در دانشکاه سیدنی و دانشگاه آمریکایی قاهره است. دغدغه اصلی دکتر توفیقیان و موضوع بسیاری از تحقیقات و مقالاتش، روایت و فلسفه بی جا و مکانی (displacement) انسانهاست و در همین حوزه فعالیت های گسترده ای را برای جامعه پناهجویان و  مهاجران داشته است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©