عدم صدور ویزای آمریکا برای «گرگ ایرانی» در رقابت های بادی بیلدینگ «مستر المپیا»2019
به روز شده در      پنجشنبه 24 مرداد 1398     -   Thursday August 15 2019

«هادی چوپان» بدن ساز 31 ساله ایرانی و مدافع چندین عنوان قهرمانی، به دلیل عدم صدور ویزای آمریکا نمی تواند در رقابت های مستر المپیا که ماه آینده در لاس وگاس برگزار می شود، شرکت نماید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 

این ورزشکار که از سوی هوادارانش به نام «گرگ ایرانی» شناخته می شود، به این رقابت ها که بین روزهای 12 و 15 سپتامبر برگزار می شود راه یافته و نام او جز نفرات اول شرکت کننده در سایت این رقابت ها دیده می شود. از این رقابت ها به عنوان سوپر بول بادی بیلدینگ حرفه ای یاد می شود که توانسته است حرفه چهره سرشناسی چون آرنولد شواتزنگر را که هفت بار فاتح این رقابت ها است را ارتقا بخشد.

«استیو یوانو»، مربی و بدنساز از نیویورک، در باره وی می گوید: آنچه که او را حقیقتاً متمایز می کند پاها و عضلات خشک و چاک خورده خارق العاده وی است که به شیوه الگوی تمرینی 5 در 5 و 220 است گویی هیچ گونه چربی در بدن او وجود ندارد.

«باب سیچریلو» بدنساز اسبق و مجری مستر المپیا از سال 2005 اظهار می کند، دوست دارد « هادی چوپان » را دوباره در این رقابت ها ببیند و هواداران نیز علاقمندند شاهد رقابت وی از نزدیک باشند. او ورزشکاری با استعدادی بوده و یکی از بهترین ها در جهان است.

این ورزشکار ایرانی ماه گذشته توانست در رقابت های بین المللی فدراسیون بدنسازی در ونکوور به پیروزی برسد و به آسانی ویزای آن کشور را دریافت کند.

«باب سیچریلو» در این زمینه می گوید: مسئله عدم صدور ویزا برای وی مسئله ای است که به رابطه دولت های ایران و آمریکا برمی گردد. ما از وی به عنوان ورزشکار حرفه ای این رقابت ها حمایت می کنیم زیرا او از جایگاه خوبی در این رقابت ها برخوردار است. من به شخصه تاکنون چیز بدی درباره او نشنیده ام.

« دیو پالومو» مدیر سایت Rxmuscle در این باره می گوید: مسئله عدم حضور وی در این رقابت ها به خاطر ملیت او یعنی ایرانی بودن است. وی افزود: من از دولت درخواست کرده ام که برای وی ویزا صادر کنند، زیرا مسئله او به عنوان یک ورزشکار حرفه ای باید از سیاست و تحریم هایی که علیه ایران وضع شده است جدا باشد.

انتشارات آمریکن مدیا که مالک این رقابت هاست در این باره می گوید: ما همه ی تلاش خود را انجام می دهیم تا هادی به آمریکا بیاید.

« دن سولومون» معاون این شرکت گفت: مسئولان مستر المپیا در این زمینه به صورت فعال با وکلای مهاجرت برای دستیابی به گزینه های حقوقی پیش رو همکاری می کنند تا این ورزشکار بتواند جزو لیست ورزشکاران حاضر در رقابت های امسال قرار گیرد.

در حال حاضر، اداره مهاجرت وزارت امور خارجه آمریکا هیچ توضیحی در این باره ارائه نداده است.

جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی است که در سال 2017 توسط دونالد ترامپ در لیست کشورهای حامی تروریست و ممنوعیت از سفر به آمریکا قرار گرفته است. «هادی چوپان» سال گذشته نیز نتوانست در این رقابت ها شرکت کند و این اقدام را نوعی تبعیض دانست.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©