رئیس جمهور آمریکا کشته شدن رهبر گروه حکومت اسلامی « داعش» را تأیید کرد
به روز شده در      یکشنبه 5 آبان 1398     -   Sunday October 27 2019

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر گروه حکومت اسلامی « داعش»، را تأیید کرد و گفت: ابوبکر البغدادی در یک تونل در حالی که تحت تعقیب بود، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و مثل یک فرد بزدل مرد. آزمایش DNAهویت وی را تأیید می کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

دونالد ترامپ گفت:" عملیات نیروهای ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه انجام شده و این نیروها عملیات خود را با موفقیت به انجام رساندند." وی اضافه کرد: "محل استقرار البغدادی یک مجتمع ساختمانی قوی با دفاع زیاد و شبکه‌ای از تونل بود. او سه کودک را در پایان این تونل به همراه خود برده بود، در حالی که سگ‌های ما به دنبال او بودند او خود را منفجر کرد، تونل فروریخت و خود را با سه کودک کشت."

به گفته دونالد ترامپ، نیروهای آمریکایی روبات‌هایی را نیز برای ورود به تونل‌ها همراه خود برده بودند اما نیازی به فعال کردن آنها نشد.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود گفت که نیروهای آمریکایی با پروازی «خطرناک» و با ارتفاع کم وارد منطقه شدند،اما عملیات به خوبی پیش رفت و کلاً دو ساعت به طول کشید.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که من سه سال به دنبال او بودم و اضافه کرد که پایان البغدادی در پایان یک تونل و «در حال گریه و زاری» رقم خورد.

دونالد ترامپ در آغاز سخنرانی خود توضیح داد که از نزدیک شاهد همه صحنه‌های عملیات بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد این عملیات از روسیه، ترکیه، سوریه و عراق تشکر کرد و افزود که کردهای سوریه نیز کمک اطلاعات مفیدی در این زمینه داشته‌اند.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود نیز گفت که روسیه و ترکیه حریم هوایی خود را برای این عملیات باز کردند.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©