ایلهان عمر به جاسوسی برای رژیم جمهوری اسلامی ایران متهم شد
به روز شده در      چهارشنبه 6 آذر 1398     -   Wednesday November 27 2019

دادگاهی در فلوریدا مدعی شده که ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا در ازای دریافت پول، اطلاعات محرمانه‌ای را از طریق قطر به جمهوری اسلامی ایران منتقل کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

روزنامه اورشلیم پست در این زمینه می‌نویسد، هیات مالی مبارزه‌های انتخاباتی مینه‌سوتا، مدعی شده که ایلهان عمر قوانین تبلیغات انتخاباتی را با استفاده نادرست از منابع مالی نقض کرده است.

آلن بندر،‌ تاجر کویتی-کانادایی در حال شهادت دادن در پرونده مربوط به شیخ خالد بن حمد آل ثانی، برادر امیر قطر ، اذعان کرد که او در جریان ملاقات با برخی مقامات قطری مطلع شد ایلهان عمر با حمایت مالی قطر به کنگره آمریکا راه یافته است. او مدعی شده که این مقامات از او خواسته بودند سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آمریکایی را به عنوان عوامل قطر استخدام کند و به عنوان نمونه به ایلهان عمر اشاره کرده بودند که در این رابطه به او دستمزد پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از شهادت خود مدعی شده که ایلهان عمر از سوی قطر برای رسیدن به یک مقام در آمریکا تربیت شده و سرمایه‌گذاری مالی روی او انجام شده بود.

بنابه گزارش این روزنامه، دفتر ایلهان عمر این اتهام‌ها را رد کرده است.

گفتنی است که ایلهان عمر مواضعی ضد دولت دونالد ترامپ و ضد اسرائیلی دارد و اخیراً از تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده بود. اخبار مربوط به این نماینده در رسانه‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران به طور وسیعی پوشش داده می‌شود، به طوری که خبر جلوگیری از سفر وی توسط مقامات اسرائیلی به این کشور را هتاکی به ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواندند.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©