یک ایرانی-آمریکایی به ارسال تجهیزات ممنوعه به جمهوری اسلامی ایران متهم شد
به روز شده در      چهارشنبه 20 آذر 1398     -   Wednesday December 11 2019

روز چهارشنبه 11 دسامبر در دادگاه فدرال لس آنجلس، یک ایرانی- آمریکایی به جرم بارگیری تجهیزات ممنوعه در بندر لانگ بیچ و نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

مهدی هاشمی (معروف به ادی) مقیم لس آنجلس و شهروند ایرانی-آمریکایی برای نقض آژانس بین المللی انرژی اتمی (IEEPA) در برابر قاضی فیلیپ گوتیزر قرار گرفت. 

با توجه به پذیرش جرم از سوی مجرم، قاضی مطابق قوانین مجازات دولتی، وی را می تواند به 20 سال زندان و 1 میلیون دلار جریمه محکوم کند. دادگاه برای میزان محکومیت او در روز 13 اپریل 2020 تشکیل جلسه خواهد داد.  

این ایرانی 46 ساله متهم به صادرات غیرقانونی دستگاه های کنترل رایانه ای برای پردازش مواد اولیه به استانداردهای دقیق ، متهم شده  است. به گفته دفتر دادستان ایالات متحده آمریکا، این تجهیزات به دلایل منع گسترش سلاح های هسته ای و ضد تروریستی کنترل می شوند.  

بنا به کیفرخواست صادر شده، مهدی هاشمی این تجهیزات را از تولید کنندگان درآمریکا خریداری کرده و برای ارسال به امارات متحده عربی با فاکتورهای جعلی بسته بندی و از آنجا به ایران منتقل نموده است. وی این تجهیزات را تحت عنوان شرکتی در تهران با نام A خریداری کرده و مدعی شده بود که آن شرکت قطعات پزشکی و قطعات یدکی خودرو تولید می کند. دادستانی فدرال همچنین متذکرشده است که وی صادرات این تجهیزات را در دو نوبت از طریق بندر لانگ بیچ انجام داده است.

هاشمی همچنین متهم شده است که در سال 2018 در مورد فعالیت های خود و ارسال قطعات به ایران به مقامات فدرال دروغ گفته است. 

مقامات فدرال نیز اضافه کردند که متهم دوم در این کیفر خواست فرد دیگری با نام «فیروزخان» از امارات متحده عربی است که گفته می شود به حمل ماشین آلات از امارات متحده عربی به ایران کمک کرده است. وی در حال حاضر فراری می باشد.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©