شکست بی دی اس در بایکوت کردن مراسم انتخاب دختر شایسته در اسرائیل
به روز شده در      پنجشنبه 4 آذر 1400     -   Thursday November 25 2021

در 12 دسامبر 2021، مسابقه Miss Universe برای اولین بار در اسرائیل با میزبانی Steve Harvey برگزار می شود. انتظار می رود نمایندگان 90 کشور در این مسابقهذشرکت کنند (تنها 74 نماینده در سال 2020 به فلوریدا فرستاده شدند). در نمونه دیگری از تأثیر مثبت توافقنامه آبراهام، شرکت کننده ای از امارات متحده عربی برای اولین بار و یکی از مراکش برای نخستین بار پس از سال ها شرکت خواهد کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
این مسابقه که در شهر ایلات برگزار می‌شود، فرصتی برای نمایش زیبایی های اسرائیل برای میلیون‌ها نفری که این رویداد را در سراسر جهان تماشا می‌کنند، فراهم می‌کند. پائولا ام. شوگارت، رئیس Miss Universe، گفت: «من می دانم که شهر ایلات فضای بسیار خوبی را برای شرکت کنندگان ما فراهم می کند تا با هم مطالعه کنند و رشد کنند» (نقل از مقاله ای در جروزالم پست به قلم  «Noa Kirel در مورد مسابقه Miss Universe  2021 اکتبر 2021)
میس یونیورس فعلی، آندریا مزا از مکزیک، پیش از برگزاری مراسم انتخاب دختر شایسته وارد اسرائیل شده است تا از مناظر و مردم اسرائیل لذت ببرد.
او در مصاحبه ای در وزارت گردشگری گفت: «این اولین بار است که اینجا در اسرائیل هستم و از دیدن اورشلیم و بازدید از شهر قدیمی بسیار هیجان زده بودم. خانواده من کاتولیک هستند و برای آنها و من مهم است که در مورد آن بیشتر بدانیم.»
او همچنین در حال سفر به تل آویو اظهار داشت: «من بسیار هیجان زده بودم که به اینجا آمدم و همه چیزهایی را که اسرائیل ارائه می دهد کشف کردم و آن را با چشمان خودم دیدم» (هانا براون، «میس یونیورس درباره دوران کووید صحبت می کند». پادشاهی در سفر به اسرائیل، «جروزالم پست، 17 نوامبر 2021).
تعجب آور نیست که ۹۰ کشور فراخوان  جنبش ضد یهود BDS برای تحریم سازمان Miss Universe و اسرائیل را نادیده گرفته اند، هم چنان  که شرکت کنندگان در مسابقه یوروویژن در اسرائیل که در سال 2019 برگزار شد فراخوان تحریم را نادیده گرفتند. 
 این رویدادهای بین المللی از جمله مواردی هستند که علنی ترین و آشکارترین نمونه های ناتوانی جنبش در منزوی ساختن اسرائیل.
شکست BDSers به ​​دلیل عدم تلاش آنها نیست. آنها همچنان بر روی تحت فشار قرار دادن شرکت کننده ای از آفریقای جنوبی - به نام Lalela Mswane تمرکز کرده اند. هر چنداو شجاعانه در مقابل آزار و اذیت ایستاده است و می‌گوید: «در روح من آشوب است. یک انتظار بی قرار و وحشیانه برای حضور در این مراسم و تا جایی که بتوانم به افق خیره شده ام.»
حتی در حالی که بیش از 150000 فلسطینی در اسرائیل و شهرک‌های یهودی در سرپیچی از جنبش BDS کار می‌کنند، مسوان با پیام‌های خصمانه با هشتگ‌های او دختر شایسته آفریقای جنوبی نیست  «NotMyMissSouthAfrica»، «فلسطین آزاد» و «بایکوت اسرائیل» بمباران شده است. بدتر از آن، دولت خودش علیه او مخالفت کرده و اعلام کرده است که حمایت خود را به دلیل «جنایت‌های مرتکب شده توسط اسرائیل علیه فلسطینیان» از این مراسم دریغ می کند(شیرا هاناو، «دولت آفریقای جنوبی از نماینده خود می‌خواهد تا مسابقه Miss Universe در اسرائیل را تحریم کند»، JTA، 15 نوامبر 2021).
اتحاد همبستگی فلسطین در آفریقای جنوبی دلیل جعلی‌تری برای تحریم این مسابقه ارائه کرد و در توییتی نوشت که این مسابقه در «شهری که بر روی ویرانه‌های روستاهای آواره فلسطینی ساخته شده است» برگزار می‌شود (@OnlinePalEng، 14 نوامبر 2021).
سازمان زوکروت ادعا می کند که روستای ام الرشرش در ایلات کنونی زمانی که اسرائیل این منطقه را در عملیات اوودا تصرف کرد، 50 نفر جمعیت داشته است. تنها سه کلبه گلی مورد استفاده پلیس بریتانیا در عکس همراه سایت زوکروت دیده می شود. هیچ نشانی از روستایی که 50 سکنه داشته باشد وجود ندارد («ام الرشرش»، زکروت). «آمار روستایی» که توسط بریتانیا در سال 1945 برای مستندسازی شهرها و روستاهای تحت فرمان بریتانیا منتشر شد، فهرستی برای ام الرشرش ندارد (آمار روستا، 1945).
استفانی ویل، مدیر اجرایی سازمان میس  آفریقای جنوبی، به JC گفت: «ما همیشه قرار بود در Miss Universe شرکت کنیم... همه چیز به جایی رسیده است که به معنای واقعی کلمه آزار و اذیت این دختر (لاللا ) است. من فکر می‌کنم او به‌طور باورنکردنی از تهدیدهایی که مردم علیه او می‌کنند می‌ترسد، به جای آن که  احساس حمایتی که در پایان روز باید احساس کند. دولت اسرائیل، JC، 12 نوامبر 2021).
هیئت نمایندگان یهودیان آفریقای جنوبی به وضوح بیان کرد: «ممانعت از شرکت دختر شایسته آفریقای جنوبی در Miss Universe کمکی به دستیابی به راه حلی برای مناقشه فلسطینی اسرائیلی نخواهد کرد. تنها کاری که انجام می دهد این است که این دختر جوان را از فرصت حضور در صحنه بین المللی محروم کند.
مزا همچنین از القای سیاست در این مسابقه ابراز تاسف کرد. «Miss Universe یک جنبش سیاسی یا مذهبی نیست. بیشتر در مورد زنان و دخترانی است که در آن شرکت می کنند و چیزهایی که باید ارائه دهند و به دور هم جمع می شوند. 70، 80، 90 کشور با فرهنگ‌های مختلف، باورهای متفاوت، و همه با هم هستند، یکدیگر را تجربه می‌کنند و می‌شناسند، از یکدیگر یاد می‌گیرند. و من فکر می کنم این مهمترین بخش است» (براون، جروزالم پست، 17 نوامبر 2021).
جای تعجب نیست که جنبش BDS که در مورد بدرفتاری با زنان در تشکیلات خودگردان فلسطین حرفی برای گفتن ندارد، می‌خواهد از فرصتی برای تجربه آنچه که این مسابقه و اسرائیل به این زنان  ارائه می‌دهند محروم کند.
Mswane امیدوار است که جا پای زن هموطنش، Zozibini Tunzi، که در سال 2019 تاج گذاری میس یونیورس را به دست آورد، دنبال کند. اگر رویای او برای هیچ هدفی عملی جز ارضای جنبشی که هیچ علاقه ای به رفاه جامعه ندارد از بین برود، شرم آور است. این جنبش هدفش خوشبختی و رفاه و صلح برای فلسطینیان نیست بلکه فقط به دنبال نابودی اسرائیل است. 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©