استاد دانشگاه مسلم علیگره AMU به اتهام آزار و اذیت دانشجوی ایرانی (پژوهشگر) به یک سال حبس محکوم شد.
به روز شده در      دوشنبه 5 اردیبهشت 1401     -   Monday April 25 2022

دکتر بلال مصطفی، استاد دانشکده MBA دانشگاه مسلم علیگره، که در گفت و گوهای خود با این دانشجو از دیالوگ‌هایی دوگانه که شامل اذیت و آزار جنسی نیز می شد وبه عبارتی یکی به میخ می زد و یکی به نعل، توسط دادگاه محکوم شد. دادگاه ADJ-III Rajesh Bhardwaj، در حین رسیدگی به درخواست تجدید نظر ارائه شده علیه تبرئه دکتر بلال از دادگاه بدوی، او را به یک سال زندان محکوم کرد. پس از این تصمیم دادگاه، این پرونده هشت ساله بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
به گفته وکیل دادستان ADGC کریشنا موراری جوهری، پرونده ای در سال 2014 توسط دانشجوی ایرانی مدیریت بازرگانی AMU تشکیل شد که در آن استاد دانشکده MBA دانشگاه AMU، دکتر بلال مصطفی، ساکن «کلونی دوستان ساکینا منزل» ، به عنوان متهم معرفی شد. در این دادخواست ادعا شده بود که قربانی، دانشجوی دکترای پروفسور بلال بوده است. او در مارس 2013 ثبت نام کرد، اما در اکتبر 2013 به برنامه Ph.D  زیر نظر استاد مصطفی پیوست. از آن زمان، استاد شروع به ارسال پیام های دوگانه برای دختر دانشجو در واتس اپ کرد و شروع به آزار و اذیت او به طرق مختلف کرد.
 
  دادگاه بدوی در 17 سپتامبر 2018، شکایت را مردود و استاد را تبرئه کرد. شکایت کیفری علیه تصمیم دادگاه بدوی در دادگاه فرجام مطرح شد که با نقض تصمیم دادگاه بدوی، استاد متهم را مجرم شناخته و به یک سال حبس و ده هزار روپیه جزای نقدی محکوم کرد. دادگاه دستور پرداخت 5 هزار روپیه از محل جریمه به دختر قربانی داده است. به گفته قاضی دادگاه، «دانشجویان خارجی به دلیل وجهه ملی هندوستان  برای تحصیل در این دانشگاه ثبت نام می کنند و جرم متهم تاثیری نامطلوب بر وجهه هنددر سطح بین المللی نیز  داشته است.  
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©