حاشیه های ششمین نمایشگاه کتاب تهران بدون سانسور در بورلی هیلز
به روز شده در      جمعه 30 اردیبهشت 1401     -   Friday May 20 2022

قابل توجه علاقمندان به سرنوشت مبارزه ایرانیان خارج از ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران و هم چنین آقای علی ابراهیم زاده ، کانال کوچه و اقای سام رجبی
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 
مقدمه: شرکت کتاب در چارچوب کمپین ششمین نمایشگاههای کتاب تهران بدون سانسور که توسط ناشران ایرانی خارج از کشور صورت می‌گیرد، این نمایشگاه را در روز ۱۵ ماه می در شهر بورلی هیلز برگزار کرد. در این نمایشگاه  از نویسندگان و اهالی قلم دعوت شده بود که درباره مطالب مختلف به ویژه سانسور و کتابهایی که از آنان منتشر شده است، سخنرانی کنند. شرکت کتاب ، کتابهای برخی از نویسندگان دعوت شده را چاپ کرده است و نه همه آنها را. 
گزارشی کوتاه از شرکت کنندگان در این نمایشگاه :
۱- دکتر احمد کریمی حکاک ، ۴ کتاب، گزیده اشعار فروغ فرخزاد به فارسی و انگلیسی ، طلیعه تجدد در شعر  فارسی، بود و نمود سخن و زبان، ادب و فرهنگ فارسی ( کتاب اخیر نوشته دکتر کامران تلطف است و ارج نامه ای است در مورد ایشان).
۲- خانم دکتر سودابه اعتصامی ( برادرزاده شاعر بزرگ ایران زمین، پروین اعتصامی) نویسنده کتاب به زبان انگلیسی با عنوان Saffron, Rose Water and Blood
۳- خانم مهتاب فرید، خبرنگار بین المللی ، کتاب به زبان انگلیسی دردست تهیه دارند با عنوان
Serving without uniform  
۴- دکتر مصطفی دانش  خبرنگار جنگی و بین المللی ، دو کتاب با عنوان، خاورمیانه  در کوران بنیادگرایی، رد پای من - میراث جنگ سرد که از ایشان توسط شرکت کتاب منتشر شده اند.
۵ - عرفان قانعی فرد، کتابهای در دامگه حادثه، کابوس اوین، عرصه نبرد و ملای مخوف ( به زبان انگلیسی ) از ایشان توسط شرکت کتاب منتشر شده است و قرار است کتاب وحشت بزرگ ، نیز از ایشان به زودی منتشر شود.
 ۶- جواد صفارزاده - پخش کتاب ایشان هم به فارسی و هم به انگلیسی ( یک لقمه نان خوش ) بر عهده شرکت کتاب است 
۷- عباس تهرانی نویسنده دو جلد کتاب که خود منتشر کرده اند با عنوانهای « حیف که زود بزرگ‌ شدم » و « فرهاد فرناندو» 
۸- آقای پیمان وصال : قطعه موسیقی 
آقای دکتر کریمی حکاک نخستین سخنران برنامه بودند که پس از اتمام سخنرانی ایشان آقای روزبه  از من درخواست کرد که سوالی مطرح کند و ایشان به دکتر کریمی حکاک با توجه به این که از اعضای هیات مدیره نایاک  بوده اند ،  ایشان را به همراهی  با جمهوری اسلامی متهم کردند و آقای علی ابراهیم زاده به عنوان خونخواهی ایرانیان کشته شده در آبان ۹۸ مطالب روزبه را ادامه دادند. آقای دکتر کریمی حکاک با اعلام مخالفت با جمهوری اسلامی وهم چنین مخالفت با  شخص خمینی و خامنه ای اعلام کردند که  نایاک را به عنوان لابیگر حکومت جمهوری اسلامی نمی دانند. ( کوتاه شده و نقل به مضمون)
این شرکت  با مطالبه حق ایرانیان داخل کشور توسط ایرانیان خارج ازکشور موافق است ولی قاعدتا» نباید  حق و حقوق ایرانیان خارج از کشور نیز پایمال شود. برای روشن شدن مطلب لازم است  چند نکته و هم چنین  اشتباهاتی که عمدا یا سهوا توسط  ( علی ابراهیم زاده ، کانال کوچه و سام رجبی ) صورت گرفته است را این جا بر شمرد:
 
الف: خانم لادن همایون صفت کوچکترین دخالتی در برگزاری این برنامه و همچنین دعوت از نویسندگان نداشته اند. کانال کوچه ایشان را برگزار کننده این نمایشگاه اعلام کردند، در حالی که در همه رسانه ها و هم چنین نشریه ایرانشهر، به وضوح اعلام شده است که  این شرکت کتاب بوده است که برگزار کننده این نمایشگاه بوده است و خانم همایون صفت مکان معبد تندرستی خود را برای این کار فرهنگی به رایگان در اختیار این نمایشگاه گذاشته بود.
ب-خانم لادن همایون صفت این موضوع را به آقای علی ابراهیم زاده پس از اتمام نمایشگاه، تلفنی یادآوری کرده اند ولی متاسفانه  در هیچ کجا   چه در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی به پخش آن  مبادرت کرده اند و چه در  کانال کوچه که از آنها بخواهند خود را  تصحیح کنند، دیده نشده است.
پ:- وظیفه شرکت کتاب به عنوان برگزار کننده، تسهیل در دادن میکروفون به همه بوده است که این کاربدون هیچ گونه تبعیضی انجام شده است.
ت: کار بزرگی که همه ناشران در سراسر اروپا، امریکا و‌ کانادا در مبارزه با سانسور انجام داده اند و به ویژه در مورد نمایشگاه شرکت کتاب که با برافراشتن پرچم شیر و خورشید در کنار پرچم های آمریکا و کالیفرنیا  و همچنین پخش سرود ملی امریکا و سرود « ای ایران» صورت گرفت ، به سهو و یا به عمد از سوی این دادخواهان کشته شدگان آبان ۹۸! مغفول مانده است.
ث: آقای سام رجبی در توییتی به تاریخ 19 ماه می 2022 اعلام کرده است که « جا دارد از انجمن زرتشتیان کالیفرنیا به خاطر طرد کردن اعضای نایاک تشکر کنیم « . بیژن خلیلی در پاسخ توییت آقای سام رجبی  چنین توییت کرد: « مرکز زرتشتیان به من ، بیژن خلیلی مدیر شرکت کتاب و برگزار کننده این نمایشگاه اعلام کرد که به دلیل آن که کتابهای ناشران ایرانی خارج از کشور سیاسی و ضد جمهوری اسلامی است، و این مغایر با اساسنامه مرکز می باشد که اعلام می کند، مرکز یک نهاد غیر سیاسی  است،  نمی توانند این مکان را در اختیار ما بگذارند «  با توجه به احترامی که شرکت کتاب برای مرکز زرتشتیان که سالهاست با آن همکاری می کند قائل است بلافاصله محل نمایشگاه را به نقطه دیگری در اورنج کانتی منتقل نمود ،  و شما بدون آن که با مرکز زرتشتیان تماس گرفته باشید این مطلب را نوشته اید بنابراین آن چه که شما نوشته اید عاری از حقیقت است. 
از آقایان علی ابراهیم زاده، سام رجبی و کانال کوچه انتظار می رود این اشتباهات  خود را بپذیرند  و آن ها را اصلاح کنند ، تا آن که  مابین جامعه ایرانی برای مبارزه با جمهوری اسلامی تفرقه ای نباشد.
برای یادآوری به این دوستان مبارز ، لازم است یادآوری شود که بیژن خلیلی  در سپتامبر 2011 برای موفقیت آقای حسن داعی و پرداخت بخش کوچکی از هزینه های حقوقی آقای حسن داعی یک fundraising در همین شهر بورلی هیلز  انجام داد و پس از برنده شدن آقای داعی علیه نایاک یک ویژه نامه نشریه ایرانشهر به تاریخ 28 سپتامبر 2012 منتشر کرد،  یعنی بسیار پیش از این که دیگرانی در رسانه ها علم مخالفت با نایاک و وابستگان به جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند.
روابط عمومی شرکت کتاب و نشریه ایرانشهر  
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©