ارائه طرح تشکیل کارگروه مقابله با سلاح های هسته ای جمهوری اسلامی ایران از سوی دو سناتور آمریکا
به روز شده در      پنجشنبه 6 مرداد 1401     -   Thursday July 28 2022

دو سناتور آمریکا، لیندزی گراهام (از کارولینای جنوبی) و باب منندز ( ازنیوجرسی)، طرحی را با عنوان «نظارت بر قابلیت تسلیحات هسته ای ایران» مبنی بر ایجاد کارگروه نظارت بر سلاح های هسته ای و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران ارائه دادند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

هدف از این طرح، تشکیل کارگروهی مشترک  برای نظارت بیشتر و ارائه گزارش منظم به کمیته های کنگره در مورد تسلیحات هسته ای و فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران می باشد. بنابر این طرح، اطلاعات حیاتی نه تنها محدود به فعالیت‌های موشکی بالستیک، بلکه فعالیت‌های تسلیحاتی و تحقیقات هسته‌ای مخفی  این کشور را نیز در بر می گیرد.

سناتور گراهام با اعلام این خبر، اظهار داشت : ضروری است که ایالات متحده نسبت به نظارت بر جاه طلبی های هسته ای جمهوری اسلامی ایران بیشتر تمرکز کند. وی افزود: این طرح مستلزم ارائه گزارشاتی به کنگره آمریکا از سوی آژانس های مربوطه در مورد وضعیت هسته ای ایران است که بهترین راه برای رهبران آمریکا برای قضاوت درست در مورد این رژیم، داشتن جدیدتری و معتبرترین اطلاعات و گزارشات موجود است. 

سناتور گراهام تأکید کرد:" این طرح، دولت آمریکا را ملزم به همکاری با متحدان منطقه مانند اسرائیل می کند". وی افزود: " مهم نیست در مذاکرات هسته ای ایران چه اتفاقی می افتد، ما در واقع باید برنامه هسته ای ایران را مانند یک عقاب رصد کنیم". 

سناتور گراهام در ادامه از همکاری با سناتور منندز در مورد این طرح قدردانی کرد و گفت که او مدافع قابل اعتماد و ثابت قدم اسرائیل و مخالف رژیم جمهوری اسلامی ایران است. 

سناتور منندز  نیز اظهار داشت: «خوشحالم که با سناتور گراهام برای معرفی این قانون دو حزبی با توجه به پیشرفت‌های خطرناک در برنامه هسته‌ای ایران کار کردم.» . وی افزود: "با حمایت بی‌امان جمهوری اسلامی از تروریسم و برنامه‌های موشکی  آن، هیچ دلیلی وجود ندارد که کنگره آمریکا به‌روزترین اطلاعات و گزارشات درباره فعالیت‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران را دریافت نکند. این دقیقاً همان کاری است که این لایحه انجام خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد، این طرح مستلزم آن است که وزیر امور خارجه آمریکا یک استراتژی دیپلماتیک سالانه ای برای تعامل با شرکا و متحدان ایالات متحده در رابطه با تسلیحات هسته‌ای و فعالیت‌های موشکی ایران  تهیه کند که شامل موارد زیر باشد.

• ارائه گزارشی از تلاش های ایالات متحده برای مقابله با تلاش های ایران برای نفوذ سیاسی و نظامی.

• ارائه یک رویکرد هماهنگ برای استفاده از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی دولت برای رسیدگی به چنین فعالیت هایی.

•ارائه طرح جامعی برای تعامل با متحدان و شرکای منطقه ای در همه مجامع چندجانبه مربوطه برای رسیدگی به چنین فعالیت هایی.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©