طلبه قاتل آزاد و خبرنگار در انتظار حبس 27 ماهه
به روز شده در      سه شنبه 11 مرداد 1401     -   Tuesday August 2 2022

سینا قلندری، روزنامه‌نگار محلی استان لرستان که سال گذشته قتل یک کودک‌همسر به دست شوهر روحانی‌اش را افشا کرده بود، به ۲۷ ماه زندان و دو سال ممنوعیت از فعالیت رسانه‌ای محکوم شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این خبرنگار روز دوشنبه ۱۰ مرداد (1اول آگست)  سال جاری، تصویری از ابلاغیه دادگاه را در توییتر منتشر کرد و نوشت : "این حکم تنها به این دلیل صادر شد که قتل مبینا سوری به دست همسرش را افشا کردم". وی تأکید کرد قاتل به قتل همسرش اعتراف کرده است.  

سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان در سال گذشته دلیل این قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرده بود. اختلافات خانوادگی، همان عبارت معروفی است که عموما در خبرهای رسمی چنین فجایعی کاربرد زیادی دارد. عبارتی که در بسیاری از موارد، به همان قتل‌های منتسب به ناموس برمی‌گردد. همان پرونده‌های زن‌کشی که در طول سال تعداد درخور‌توجهی هم دارند.

حال پس از گذشت قریب به یک سال از این فاجعه تلخ، در حالیکه قاتل پرونده که یک طلبه است،  بیرون از زندان به سر می‌برد ولی سینا قلندری، خبرنگاری که برای اولین بار از این فاجعه نوشت، درانتظار رفتن به زندان است.

این خبرنگار از طرف دادگاه به اتهام انتشار تصاویر خصوصی مقتول به تحمل 13‌ماه‌ و 16 روز حبس و به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای به تحمل 13‌ماه‌و 16 روز حبس تعزیری و همچنین محرومیت از شغل خبرنگاری و توقیف کانال تلگرامی وی به مدت دو سال محکوم شده است

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©