محکومیت جویس ماری الیاباچوس در دادگاه نیوجرسی به جرم فروش قطعات به شرکت هواپیمایی ماهان
به روز شده در      سه شنبه 11 مرداد 1401     -   Tuesday August 2 2022

مترجم: آریا
«جویس ماری الیاباچوس» در دادگاه منطقه ای نیوجرسی، به نقض ماده 18 یواس سی محکوم شد. الیاباچوس در 7 اکتبر 2020، به همکاری آگاهانه و عمدی در فروش و تامین قطعات هواپیما به طور مستقیم و غیرمستقیم از ایالات متحده به جمهوری اسلامی ایران بویژه به شرکت هواپیمایی «ماهان ایر » بدون اخذ مجوز از اداره کنترل دارایی های خارجی؛ محکوم شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

طی این حکم « الیا باچوس» به 18 ماه زندان، یکسال حبس تعلیقی و پرداخت 100 دلار برای ارزیابی از سوی این دادگاه محکوم شد.

مطابق قانون اصلاح کنترل صادرات، امتیازات صادراتی هر شخصی که به برخی جرایم محکوم شده است، (به استثنای ماده 18 قانون 371) از تاریخ محکومیت به مدت 10 سال لغو می شود. علاوه براین، هر  گونه مجوز اداره صنعت و امنیت ( BIS) یا سایر مجوزهای صادر شده از سوی ECRA که شخص در زمان محکومیت در آن ذینفع بوده است، لغو خواهد شد. 

متهم با نام «جویس ماری الیاباچوس» ساکن نیوجرسی، مدیر اصلی شرکت « تجهیزات اداسون» ،  یک شرکت خصوصی تجاری واقع در نیوجرسی بوده که ظاهراً در بخش‌های تجهیزات هوا و فضا فعالیت داشته است در حالی که فاقد امکانات و قابلیت های یک موسسه تجاری یا تولیدی بوده است. 

«پیمان امیری لاریجانی» یک شهروند ایرانی مدیر فروش چندین شرکت تجهیزات مهندسی هوا و فضا بوده که با عنوان شرکت هوایی «کرال» و نیز شرکت «ابرهای آبی» در تهران و استانبول فعالیت می کرده و جویس ماری الیاباچوس با آنها معاملاتی را انجام داده است. 

منبع خبر ترجمه شده: 

https://www.iranwatch.org/library/governments/united-states/executive-branch/department-commerce/matter-joyce-marie-eliabachus-17-frederick-st-morristown-nj-07960-order-denying

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©