صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران: سایت هسته ای دیمونا نابود می شود و تل آویو با خاک یکسان خواهد شد
به روز شده در      پنجشنبه 1 دی 1401     -   Thursday December 22 2022

در روز شنبه 17 دسامبر 2022، شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارشی درباره اقدامات این کشور در صورت حمله هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران پخش کرد، که در آن یونس شادلو خبرنگار این شبکه گفت: « در صورتی که موشک های اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران حمله کنند، پایگاه این موشک ها قبل از اینکه به اسرائیل برگردند، نابود خواهند شد. »
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
وی افزود: در مرحله اول، موشک‌های تاکتیکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، محل تولید کلاهک هسته‌ای اسرائیل در دیمونا را مورد هدف قرار خواهند داد و در مرحله دوم، تل‌آویو را با خاک یکسان خواهند کرد. 
این خبرنگار در گزارش خود اظهار داشت: این طرح ها پاسخی به رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل برای شبیه سازی حمله به تاسیسات هسته ای جمهوری  اسلامی ایران می باشد. 
یونس شادلو گفت: رژیم صهیونیستی (اسرائیل) چند روز پیش رزمایش مشترکی با آمریکا برای شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برای مثال سایت غنی‌سازی اورانیوم نطنز انجام دادند که اگر فرض کنیم آنها موفق به انجام این کار شوند و آسمان ایران را ترک کنند، حداقل یک ساعت طول می کشد تا به پایگاه اصلی خود در سرزمین های اشغالی (اسرائیل) برگردند.
وی افزود: واکنش ایران برای مثال نسبت به حمله به نطنز به این صورت خواهد بود که در کمتر از هفت دقیقه موشک‌های تاکتیکی نیروی هوافضای سپاه از قبیل موشک‌های سوخت جامد دزفول و جدیدترین موشک‌های سنگ شکن خیبر – اهداف تعیین شده در اسرائیل را به شدت منهدم خواهند کرد.
یونس شادلو در این گزارش اذعان کرد: یکی از این اهداف تعیین شده سایت تولید کلاهک هسته ای اسرائیل در « دیمونا» می باشد و وقتی اولین موج حمله به هدف خود برسد، پایگاه های موشکی آماده موج دوم حمله  به تل آویو خواهد شد که از جمله این موشک ها، موشک «سجیل» می باشد که با سرعتی بیش از ده برابر سرعت صوت به اهداف خود اصابت می کند و قادر است محموله یک تنی را با خود حمل کند. 
وی در پایان اشاره کرد که 11 سال پیش فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی ایران ( علی خامنه ای) هشدار داده بود که « اگر کوچکترین اشتباهی مرتکب شوند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند». 1
 
ایرانشهر: تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی ایران بیشتر لاف و گزاف است و رجز خوانی. در  عمل بارها مشاهده کرده ایم که جمهوری اسلامی در برابر ماموریت هایی  که هواپیماهای اسرائیلی در خاک سوریه انجام می دهند و پایگاههای سپاه قدس و سپاه پاسداران را بمباران می کنند کوچکتری واکنشی انجام نمی دهند و به عبارتی جرات واکنش ندارند. 
 
ترجمه گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
منبع : 1- سایت خبری میمری
 
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©