حمایت «خاخام ترلان ربیع زاده» یهودی ایرانی تبار از خیزش سراسری مردم ایران در مراسم پیپل چویس اواردز
به روز شده در      جمعه 2 دی 1401     -   Friday December 23 2022

«خاخام ترلان ربیع زاده»، یهودی ایرانی تبار مقیم لس آنجلس در مراسم جوایز مردمی ( پیپیل چویس اواردز) از خیزش سراسری مردم ایران حمایت کرد و گفت: " جامعه یهودی می کوشد تا صدای مردم ایران باشد و این صدا را به گوش جامعه جهانی برساند"
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
لیزو برنده جایزه گرمی ، در مراسم جوایز مردمی ( پیپل چویس  اواردز)، ضمن قدردانی از «خاخام ترلان ربیع زاده » به عنوان فعال برجسته جامعه ایرانی یهودی در حمایت از مبارزات مردم ایران، از وی دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و سخنرانی کند.  
ترلان ربیع زاده در این مراسم گفت: "بسیاری از یهودیان ایرانی در خارج از کشور تنها هستند مانند «استر» که در ایران باستان زندگی می کرد و همواره با وجود شرایط سخت و دشوار می اندیشید که چگونه مردم را نجات دهد، ما جامعه یهودی نیز باید صدای مردم ایران باشیم."
خاخام ربیع زاده در حالی که چشمانش پر از اشک شده بود، گفت: « گاهی اوقات احساس گناه می کنم که نمی توانم برای مردم میهنم کاری انجام بدهم و تنها در اتاقم نشسته ام و در شبکه های مجازی پست می گذارم! و این خیلی دردناک است که بخاطر دوری از هم میهنانم هیچ کاری نمی توانم بکنم و تنها کاری که من می توانم انجام دهم این است که فریاد و صدای مردم ایران باشم تا این صدا را جامعه جهانی بشنود.»
خاخام ترلان ربیع زاده در 15 آگوست هنگامی که به عنوان نماینده یهودیان در دانشگاه یهودی آمریکایی لس آنجلس (AJU) مشغول به کار شد، هرگز انتظار نداشت که روزی به عنوان یک چهره ملی بر علیه رژیم جمهوری اسلامی و در حمایت از مردم معترض ایران در دانشگاه سخنرانی کند. او می گوید به عنوان یک خاخام ایرانی آمریکایی نمی‌تواند در حالی که مردمش رنج می‌کشند، ساکت بنشیند.
خاخام ربیع زاده در سازماندهی مردم در جامعه بزرگ ایرانیان یهودی مقیم لس آنجلس برای حمایت از اعتراضات مردم ایران فعالیت می کند. وی به همراه 14 نفر از افراد برجسته ایرانی در لس آنجلس مراسمی را با عنوان « برای ایران» در 4 دسامبر با حضور فعالان ایرانی یهودی و غیریهودی در دانشگاه لس آنجلس برگزار کردند که یکی از مدعوین مسیح علینژاد روزنامه نگار ایرانی آمریکایی و فعال حقوق زنان بود و در این مراسم سخنرانی کرد. 
ربیع زاده در این مراسم خاطر نشان کرد: " برای من مهم نیست که من را چه چیزی خطاب می کنند زیرا بدنبال عنوان و موقعیت خاصی نیستم  و این فعالیت من ربطی به شغل من ندارد و من تنها یک «خاخام پارسی» هستم که بدنبال راهی می باشم تا صدای مردم ایران را به جامعه جهانی برسانم که هر روز کشته و اعدام می شوند."
اخیراً، بسیاری از نمایندگان یهودی با خاخام ربیع زاده تماس می گیرند و می خواهند برای حمایت از مردم ایران به او کمک کنند. جاناتان بلیک، خاخام ارشد معبد نیویورک، نیز شب حنوکا را به مبارزانی که جان خود را در راه آزادی ایران از دست دادند، تقدیم کرد.  
گفتنی است، خاخام ترلان ربیع زاده در سال 1985 در لس آنجلس از پدر و مادر ایرانی مهاجر به دنیا آمد که پس از انقلاب اسلامی سال 1979 به آمریکا مهاجرت کردند و دیگر نتوانستند به ایران برگردند. 
لازم به ذکر است بنا به گزارش جویش تلگراف، لس آنجلس با عنوان "تهرانجلس" محل بزرگترین جامعه ایرانیان یهودی در آمریکا و بزرگترین جامعه ایرانیان خارج از ایران شناخته می شود که بیش از 50000 نفر یهودی ایرانی در این شهر زندگی می کنند.
 
ترجمه گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
منبع خبر : 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©