ستاره درخشش: ممنوعیت صادرات نفتی رژیم جمهوری اسلامی، منابع مالی سرکوب و تروریسم را متوقف خواهد کرد
به روز شده در      پنجشنبه 8 دی 1401     -   Thursday December 29 2022

ستاره درخشش در مقاله ای با عنوان« بر حامیان تروریست تمرکز کنید نه گروه های نیابتی» در 28 دسامبر در جروزالم پست تأکید کرد: ممنوعیت صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران، منابع مالی سرکوب و تروریسم این رژیم را متوقف خواهد کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
ستاره درخشش در این مقاله با اشاره به سخنرانی ولادیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در  کنگره آمریکا،و سخن وی که«یک تروریست، تروریست دیگری را پیدا کرده است»، می نویسد: « در پی فاجعه 11 سپتامبر، تروریسم بین المللی به عنوان یک تهدید بزرگ مطرح شد و برخورد قاطعانه با آن، امری ضروری تلقی گردید. در حالی که، جهان عمدتاً در حال مبارزه با گروه‌های نیابتی تروریستی است، مراکز اصلی تروریسم همانگونه بدون هیچ مزاحمتی به کار خود ادامه می دهند. آنچه مهمتر از مبارزه با این گروه‌های نیابتی می باشد، مبارزه قاطعانه با رژیم‌هایی است که خود تروریست هستند و از کشورهای تروریستی نیز حمایت می کنند. 
در این میان، رژیم جمهوری اسلامی ایران یکی از حامیان اصلی تروریسم بین المللی است که عمدتاً ایالات متحده و اسرائیل را مورد هدف قرار می دهد و مدت‌هاست به‌عنوان استراتژیست و سرمایه‌گذار فعال سازمان‌های تروریستی، عمدتاً در جهان اسلام شناخته شده است. بارزترین نمونه آن، گروگانگیری 444 روزه دیپلمات های آمریکایی در تهران در اولین سال تاسیس این رژیم بود که تا به امروز نیز این الگوی گروگانگیری ادامه دارد، زیرا هنوز اتباع خارجی از جمله شهروندان آمریکایی در میان گروگانهایی هستند که توسط جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده اند.»
 ظلم داخل ایران و سکوت جهان
تا همین اواخر، رفتار رژیم جمهوری اسلامی ایران با اتباع خود در داخل و خارج از مرزهای کشور کمتر مورد توجه سایر کشورها قرار گرفته بود زیرا جامعه جهانی بیشتر منافع اقتصادی خود را در نظر می گیرند. اما همه اقشار مردم ایران، اعم از زنان، جوانان، کارگران، معلمان، حقوقدانان، دانشجویان، دانشگاهیان، دانشمندان، روزنامه نگاران، هنرمندان، اقلیت های قومی و مذهبی و سایر ادیان، زهر این تروریسم اسلامی را طی 43 سال گذشته چشیده اند چراکه اعدام، حبس، رفتارهای غیر انسانی و شکنجه به عنوان حقوق الهی آخوندها در نظر گرفته می شود. 
نقض حقوق بشر و سوابق رژیم جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر چشمگیر بوده است بطوری که می توان به قتل های زنجیره ای برجسته ترین چهره های سیاسی و روزنامه نگاران، آدم ربایی و ناپدید شدن در کوچه پس کوچه ها، ممنوعیت صدها نشریه خبری و زندانی شدن سردبیران آنها، اعترافات اجباری، قطع عضو، اعدام های عمومی، اعدام جوانان، و رفتار غیرانسانی با زنان اشاره کرد. 
از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران تنها رژیمی است که آشکارا دستور ترور یک نویسنده خارجی را صادر و برای سر او قیمت تعیین کرده است و اخیراً جهان شاهد عواقب رقت انگیز آن می باشد. 
پیش تر بسیاری از کشورها مایل بودند که سوابق ضد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران را فراموش کنند. کشورهای غربی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری این رژیم دیدگاه مثبتی داشتند و از به اصطلاح انتخاب روسای جمهوری «اصلاح طلبان»، حسن روحانی و محمد خاتمی، استقبال کردند و دیدگاه متعصبانه و حاکمیت غیرقابل انکار ولی فقیه را نادیده گرفتند.
در حالی که ، همین اواخر رژیم جمهوری اسلامی ایران دو جوان را اعدام کرد. پیکر بی جان یک جوان 23 ساله که گویا حاکمیت روحانیون را به چالش کشیده بود از جرثقیل ساختمانی در مشهد مقدس آویزان شد و جوان 23 ساله دیگری نیز به جرم محاربه اعدام گردید. این دو جوان متعلق به نسلی مغرور و توانا بودند که باید به‌عنوان ارزشمندترین منابع کشور در نظر گرفته می شدند. 
رژیم جمهوری اسلامی، آرزوها، امیدها و رویاهای این دو جوان را خاموش کرد، اما نمی تواند صدای سرکشی را که بیش از سه ماه در شهرهای مختلف ایران طنین انداز شده است، خاموش کند. زیرا مردم ایران مهسا امینی، مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری و صدها کشته دیگر این اعتراضات را فراموش نمی کنند. 
براندازی این رژیم ملایان حق و مسئولیت خود مردم ایران است و باید قاطعانه برای آنچه فکر می کنند برای کشورشان مطلوب است ، مبارزه کنند. ممنوعیت عملا صادرات نفت ایران، منابع مالی سرکوب و تروریسم رژیم را متوقف خواهد کرد.
کشورهای آزاد صنعتی می توانند با صدور قطعنامه های مشترک، کلیه روابط اقتصادی با رژیم جمهوری اسلامی از جمله صادرات نفت این کشور را ممنوع کنند. تنها در این صورت است که حامیان رژیم در داخل، که در حال حاضر از رفاه و ثروت نجومی از این درآمدها و چپاول‌ها و اختلاس‌های آشکار و پنهان برخوردارند، علیه این حکومت به پا می خیزند. 
نسل جوان ایرانی مشتاق یک زندگی جدید است. نسلی که از قوانین و محدودیت‌های دوران نابهنگام و انقلابی خسته شده‌است و  اکنون برای ایجاد یک حکومت سکولار تلاش می‌کند و حاضر است برای رسیدن به هدف از زندگی خود دست بکشد و معنا و ارزش ایرانی را دوباره زنده کند.  
 
یادآوری می گردد، ستاره درخشش، نویسنده این مقاله یک ایرانی مهاجر و مدیر بخش مرور برنامه ریزی صدای آمریکا در واشنگتن است که از سال 2013 تا 2021 مدیر بخش فارسی صدای آمریکا بوده و موسس اولین کانال ۲۴ ساعته تلویزیونی و دیجیتالی فارسیVOA می باشد. او در دانشگاه جورج تاون و در دانشگاه امریکن در واشنگتن تدریس کرده است.
 
 
ترجمه گروه خبری ایرانشهر
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©