رئیس اندیشکده انجمن دفاع و امنیت اسرائیل پیش بینی کرد این کشور می تواند در کمتر از سه ماه به ایران حمله کند
به روز شده در      سه شنبه 1 فروردین 1402     -   Tuesday March 21 2023

به گفته رئیس اندیشکده انجمن دفاع و امنیت اسرائیل، شکست دولت بایدن در ارائه پاسخ نظامی معتبر به برنامه هسته‌ای در حال گسترش رژیم جمهوری اسلامی، اسرائیل را بیش از هر زمان دیگری به حمله نظامی به ایران نزدیک کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

امیر آویوی، سرتیپ بازنشسته ای که 30 سال را در نیروهای دفاعی اسرائیل خدمت کرده است و اکنون ریاست اندیشکده انجمن دفاع و امنیت این کشور را به عهده دارد، در مصاحبه ای با واشنگتن فری بیکن اظهار داشت: « در صورتیکه دولت بایدن متحدان خاورمیانه‌ای خود را حول طرحی برای مبارزه با حرکت رژیم جمهوری اسلامی که به سمت هسته ای شدن پیش می رود، متحد نکند، اسرائیل ممکن است درعرض کمتر از سه ماه به ایران حمله کند. »
آویوی در مصاحبه خود با فری بیکن گفت: «حمله نظامی اسرائیل برای همه بد است، اما این همان چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد، و شاید در سه ماه، شش ماه،  یا شاید یک سال دیگر اتفاق بیفتد.»
زمان ضرب العجل اسرائیل برای حمله به ایران، به دلیل روابط جمهوری اسلامی با روسیه و حمایت این رژیم در جنگ اوکراین، کوتاهتر شده است. چراکه مسکو می‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته‌ای را در اختیار این رژیم قرار دهد تا حمله به سایت‌های هسته‌ای آن را برای اسرائیل دشوارتر کند. آویوی تأکید کرد بدون ائتلاف ضد جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه، گزینه های اسرائیل محدود است.
آویوی در این مصاحبه تأکید کرد: «اسرائیل و همسایگان عرب آن که از ایران هسته‌ای می‌ترسند، نیاز دارند غرب بیدار شود و به این تحول واکنش نشان دهد». 
در حال حاضر، ایالات متحده روی حصار نشسته است و تصمیمی برای رهبری و ایجاد ائتلافی ندارد که ائتلاف ایران و روسیه را به چالش بکشد.
ناکامی دولت بایدن در پیگیری این ائتلاف، عربستان سعودی را-که در دوران ترامپ با اسرائیل گرم گرفته بود- با میانجیگری چین به ایران نزدیکتر کرده است. 
چین سعی دارد که روابط دیپلماتیک بین این دو کشور را احیا کند. نقش رهبری چین در این توافق نشان می دهد که این کشور کمونیستی، در حال جایگزینی ایالات متحده به عنوان «دلال قدرت منطقه» است و این مسأله می تواند برای اسرائیل دردسرساز شود و کشورهای عرب را با جمهوری  اسلامی ایران متحد کند. 
روابط سرد عربستان با ایالات متحده، سعودی ها را به استقبال دیپلماسی با چین و روسیه سوق داده است.
به گفته آویوی ارتش اسرائیل اخیراً یکی از بزرگترین بودجه های تاریخی خود را دریافت کرده است که می تواند برنامه حمله به سایت های هسته ای ایران را تسریع بخشد. 
 
بودجه ارتش اسراییل معمولاً موضوعی است که در این کشور به شدت مورد بحث است، اما صد درصد آنچه را که درخواست کرده، به ارتش اختصاص داده شده است. 
 
آویوی در پاسخ به این سوال که «چرا اسرائیل درباره گزارش اخیر مبنی بر اینکه ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 84 درصد می باشد، سکوت اختیار کرده است»، گفت: «سگی که پارس می کند، گاز نمی گیرد. بنابراین وقتی چیزی از اسرائیل نمی‌شنوید، به این معنی است که صحبت‌های ما تمام شده است و ما دیگر حرفی نداریم!»
 
ترجمه :خبرگزاری ایرانشهر
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©