چهار ایرانی که به اتهام وارد کردن خسارت به سفارت جمهوری اسلامی دستگیر شده بودند، آزاد شدند
به روز شده در      یکشنبه 24 اردیبهشت 1402     -   Sunday May 14 2023

چهار ایرانی که در جریان اعتراضات، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین آسیب وارد کرده بودند، با قرار وثیقه و رعایت شرایط خاصی در روز شنبه 13 می، آزاد شدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
اسماعیل محمدی، 25 ساله، نیکروز اسماعیل زاده، 50 ساله، رضا یعقوبی، 41 ساله، و سعید خسروآبادی در مرکز دوبلین در ساعت 11 شب روز جمعه 12 می، دستگیر شدند. آنها یک شب در بازداشتگاه بودند و روز بعد در دادگاه منطقه دوبلین حاضر شدند.
 
خسروآبادی یکی از متهمین خطاب به دادگاه گفت که شرایط وثیقه مبنی بر اینکه «باید از سفارت جمهوری اسلامی دوری کند و به آن نزدیک نشود»، برای او بسیار چالش انگیز و مبهم است! 
وی افزود:« آقای قاضی! آن افرادی که در سفارت جمهوری اسلامی هستند، مردم ایران را می کشند، آیا شما می دانید که آن افراد پشت آن دیوارها، جنایتکاران واقعی هستند؟ ».
 
رضا یعقوبی دارای دو اتهام بیشتر می باشد، به دلیل اینکه با پیچ گوشتی، پلاک سفارت جمهوری اسلامی را از روی دیوار برداشته است و همچنین به اقامتگاه خصوصی کارکنان سفارت در خیابان بلک راک حمله کرده است.
کارآگاه برن و کارآگاه لسترنج شواهدی مبنی بر دستگیری و اتهام این چهار نفر ایرانی ارائه کردند و منوط به رعایت شرایط اظهارشده، با آزادی آنها با ارائه وثیقه موافقت کردند. 
به این چهار مرد دستور داده شده است که مقررات منع آمد و شد را رعایت کنند، و از نزدیک شدن به خیابان بلک راک و سفارت جمهوری اسلامی خودداری کنند. 
 
قاضی هیوز این متهمین را با وثیقه های 500 یورویی آزاد کرد تا در اول جولای در دادگاه منطقه دان لاوگهیر حاضر شوند.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©