بحران سد Oroville در شمال کالیفرنیا ادامه دارد
سد اوروویل (Oroville) در کالیفرنیا که مرتفع‌ترین سد آمریکاست و حتی با ۷۷۰ فوت ارتفاع، ۴۴ فوت از سد هوود نیز بلندتر است، بر اثر بارندگی‌های اخیر، به میزان ۹۶ درصد گنجایش خود برای ذخیره آب رسیده است و خروجی‌های اضطراری آن که از سال ۱۹۶۸ یعنی از هنگام ساخت سد تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته بود، از 11 فوریه در مرحله سرریز قرار گرفت و فشار میزان بالای آب گل‌آلود در پشت این سرریز‌های بتونی موجب شد تا در مسیر پیش‌روی این سد، کارگران مرکز آبرسانی شبکه مرکزی کالیفرنیا به طور اضطراری آغاز به پاکسازی و آماده سازی نمایند تا در هنگام  باز کردن دریچه سرریز سد، آب و گل و لای به صورت سریع حرکت کند و در مسیر خود خرابی ایجاد ننماید. این سد که دومین منبع آب آشامیدنی و کشاورزی در کالیفرنیا است و با وجود ترک خوردگی و فرو ریختن بخش‌هایی از مسیر پس از سرریز از دیواره ها، در حال حاضر با خطر جدی روبرو نیست ولی کارگران و تعمیرکاران برای پیشگیری از آسیب ها به سبب بارندگی و توفان‌های پیش رو، تلاش شبانه روزی برای تعمیر را انجام می‌دهند.
شمار کسانی که به سبب خطر سیلاب و جاری شدن گل و لای ناگزیر به ترک خانه های خود در شهرهای پیرامون شده اند، بالای 188000 نفر برآورد شده است.
این سد در 150 مایلی شمال سان فرانسیسکو قرار دارد و سرریزهای آن برای خروج 100000 فوت مکعب در دقیقه طراحی شده است اما تنها کشش خارج کردن  12500 فوت مکعب آب و گل و لای را در دقیقه داشته است.
در رویدادی مرتبت جری براون فرماندار کالیفرنیا ابراز امیدواری کرده است که درخواست‌های کالیفرنیا برای دریافت کمک‌های دولت فدرال در راستای بهبود شرایط اضطراری سد اورویل بی پاسخ نماند.
تلاش ایالتی برای تعمیر سر ریز‌های سد اورویل و کاستن از آب‌های پشت سد در حالی ادامه می‌یابد که شمال کالیفرنیا به روزهای توفانی و بارانی نزدیک می‌شود.
به گفته مقامات برای پیشگیری از هرگونه فاجعه‌ای بر مبنای سیل و طغیان آب‌های روان در شهرهای منطقه، تمامی تلاش ها برای هدایت آب‌های روان در مسیر پیش بینی شده و مشخص در حال انجام است.
گفته می‌شود درخواست برای تعمیر خسارات تا هفته گذشته به 100 میلیون دلار رسیده بود و با وجود طرح درخواست جری براون از کاخ سفید و بی پاسخ ماندن آن در روزهای گذشته، براون اعلام کرد که «ما نگران نیستیم حتی اگر اختلاف نظرها با دونالدترامپ مانع از کمک‌های دولت فدرال در جهت رسیدگی به شرایط فوق اضطراری سد باشد.» 
با این حال شان اسپایسرسخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه شنبه 14 فوریه گفته است موضوع آسیب‌های سد اورویل نمونه بارز این است که زیر ساخت‌های کشور در مرحله خرابی است و ترامپ نگاه کلی به کشور خواهد داشت اگرچه حرفی از کمک فدرال به کالیفرنیا به میان نیاورد. 
 
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©