دریا صفایی به نام دختران ایران در مسابقه آنتورپن دوید
به روز شده در      یکشنبه 6 اردیبهشت 1394     -   Sunday April 26 2015

دریا صفایی از بنیانگذاران کارزار «رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران» مسیر شانزده کیلومتری مسابقه دوی استقامت شهر آنتورپن بلژیک در حالی دوید که بسیاری از شرکت کنندگان در این مسابقه را به توجه به حقوق تضییع شده زنان در ایران متوجه کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

مسابقه دوی استقامت آنتورپن که امروز 26 آپریل 2015 (6 اردیبهشت 1394) سومین دوره برپایی خود را تجربه کرده‌است به مسافت 16 کیلومتر (10 مایل) از قلب بناهای تاریخی و جاذبه های توریستی این شهر در شمال بلژیک می گذرد و با حضور بیش از 10 هزار شرکت کننده برپا گردیده است.

دکتر دریا صفایی از پایه گذاران کارزار «رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران» و پزشک ایرانی بلژیکی، که از ماه‌ها پیش برای شرکت در این مسابقه تمرینات بدنی سختی را پشت سرگذاشته بود، امروز مسیر طولانی این ماراتن را به نام دختران ایران دوید. او با شماره 24197 در این مسابقه شرکت کرد، با پوشیدن تی‌شرت معروف حمایت از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها توانست ده‌ها دونده دیگر را نیز به حمایت از این خواسته زنان ایران ترغیب کند.

ماراتن آنتورپن به دلیل مسیر متفاوت، توجه سیاستمداران اروپایی و حضور گسترده شهروندان بلژیکی، هلندی و اسکاندیناوی در سه سال گذشته توانسته است به رویدادی مهم در ورزش‌های مادر اروپا مبدل شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©