مدارک دانشگاه‌های پزشکی ایران در آمریکا و کانادا تایید نمی‌شود
به روز شده در      دوشنبه 11 خرداد 1394     -   Monday June 1 2015

تنها یک روز پس از اعلام تصمیم کمیسیون آموزش دانش آموختگان پزشکی خارجی در آمریکا، شورای پزشکی کانادا (Medical Council of Canada) نیز در اطلاعیه‌ای تایید کرد که روند بررسی مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی ایرانی را در کانادا متوقف کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا (ECFMG) پس از طی تشریفات قانونی در آخرین روز ماه می 2015 اعلام کرد روند تایید مدارک دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی در ایران را متوقف کرده است.

ECFMG پیش از این برای تایید مدارک تحصیلی ایرانیان مستقیما با موسسات آموزشی ایران ارتباط برقرار می‌کرد، اما محدودیت‌هایی اعلام شده از طرف دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت دارایی آمریکا (به خاطر تحریم‌ها) آنها را تحت فشار گذاشته است.

از آنجا که نهاد مرجع تایید مدارک پزشکی در کانادا، همان ECFMG آمریکاست، شورای پزشکی کانادا مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی شده است.

کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا در اطلاعیه رسمی خود متذکر شده است، در حال «شفاف‌سازی محدوده مجاز برای ارتباط با سازمان‌های ایرانی» است و طی این دوره درخواست‌های مربوط به تایید مدارک پزشکی ایرانیان را بررسی نخواهد کرد. آن‌طور که از اطلاعیه ECFMG برمی‌آید پرستاران ایرانی شامل چنین محدودیتی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©