دکتر کاوه مدنی جایزه اتحادیه علوم زمین در اروپا را از آن خود کرد
به روز شده در      یکشنبه 10 آبان 1394     -   Sunday November 1 2015

اتحادیه علوم زمین اروپا کاوه مدنی، استاد مدیریت آب و محیط زیست امپریال کالج لندن، را به عنوان یکی از چهار دانشمند جوان برجسته در علوم زمین در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
دکتر کاوه مدنی استاد مدیریت محیط زیست در امپریال کالج لندن است و با سی و چهار سال سن یکی از جوانترین دانشمندان حوزه علوم ریست محیطی و زمین شناسی در جهان شناخته می شود.
اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) که با تلفیق انجمن ژئوفیزیک اروپا (EGS) و اتحادیه اروپایی علوم زمین (EUG) در سال ۲۰۰۲ تشکیل شد، سالانه هشت جایزه اصلی به محققان برتر در شاخه های مختلف علوم زمین در سطح جهانی اهدا می کند که از میان آنها چهار جایزه "آرنه ریچتر" به چهار "دانشمند جوان برجسته" اهدا می‌شود.
 
جوایز اصلی این مجموعه از سال ۱۹۸۳ تا کنون به ۱۳۶ دانشمند علوم زمین در نقاط مختلف جهان اهدا شده است که از این میان جایزه "دانشمند ممتازجوان" به ۴۶ محقق تعلق گرفته است. این اولین بار است که یک ایرانی موفق به دریافت یکی از جوایز اصلی این اتحادیه می شود.
 
چهار جایزه اصلی اتحادیه علوم زمین اروپا برای دانشمندان جوان برجسته به محققانی اعطا می شود که توانسته‌اند به پیشرفت‌های قابل توجهی در رشته‌های مختلف علوم زمین دست پیدا کنند. این اتحادیه کاوه مدنی را به جهت "سهم بنیادی او در تلفیق نظریه‌ بازی‌ها و روش‌های متفاوت تحلیل تصمیم گیری با سامانه‌های مرسوم مدیریت منابع آب" که منجر به ایجاد نگرشی جدید به مدل‌های مدیریت منابع آب شده است به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال ۲۰۱۵ انتخاب کرده است.
 
کاوه مدنی در گفت و گو با یکی از شبکه‌های خبری فارسی زبان درباره تحقیقات و دستاوردهای خود که منجر به دریافت این جایزه شده گفته است که تئوری‌های اقتصادی و رفتارشناسی را وارد حوزه مدیریت منابع آب کرده است. او می گوید هر چه مسائل آبی و زیست محیطی پیچیده تر شده، علوم انسانی و اجتماعی هم بیشتر وارد این حوزه می‌شوند و با علوم آبی و مهندسی هیدرولیک تلفیق می گردند.
این محقق ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۲ نیز توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا به عنوان یکی از ده "چهره جدید مهندسی عمران" انتخاب شده بود.
 
تحقیقات و مقالات مدنی در این زمینه و از جمله مقاله دیگر او در نشریه علمی مدیریت و برنامه ریزی آب در سال ۲۰۱۲ پیرامون مناقشات ناشی از انتقال آب در کالیفرنیا و مقاله دیگری در نشریه علمی اقتصاد بوم شناسی (اکولوژی) در مورد اختلافات و مذاکرات بین المللی در مورد تغییر اقلیم و نحوه کاهش گازهای گلخانه ای به ایجاد مسیری جدید در تحقیقات مدیریت منابع آب کمک کرده اند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©