«از زنان حمایت کنیم» کارزار جدید دیده‌بان حقوق بشر ایران
به روز شده در      دوشنبه 11 آبان 1394     -   Monday November 2 2015

دیده‌بان حقوق بشر با راه‌انداختن یک کمپین اینترنتی با نام «از زنان حمایت کنیم» از فدراسیون بین‌المللی والیبال می‌خواهد تا زمانی که ایران به ممنوعیت تبعیض‌آمیز نسبت به ورود زنان تماشاچی به ورزشگاه‌ها خاتمه نداده است این کشور را از میزبانی مسابقات والیبال محروم کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این سازمان در بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت خود منتشر کرده هدف از برپایی این کمپین را جلب توجه همگانی نسبت به تبعیضی دانسته است  که علیه زنان و دختران در ایران وجود دارد.

به نوشته سازمان دیده‌بان حقوق بشر،  پایان دادن به ممنوعیت حضور زنان تماشاچی در مسابقات والیبال می‌تواند به طور نمادین گام مهمی در جهت تساوی هر چه بیشتر جنسیتی در ایران باشد.

بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر همچنین قرار است به زودی دراین باره که آیا ایران مجاز است میزبانی تورنمنت والیبال ساحلی این فدراسیون در سال ۲۰۱۶ باشد یا خیر تصمیم‌گیری شود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه خود با انتقاد از فدراسیون بین‌المللی والیبال نوشته است که این سازمان نسبت به رفتار تبعیض‌آمیز رژیم ایران درباره محرومیت  زنان از ورود به ورزشگاه‌های این کشور اقدامی نکرده است.

مینکی وردن رئیس بخش ابتکارات سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفته است:« دولت ایران از سال ۲۰۱۲ دختران و زنان ایرانی را از حضور در مسابقات والیبال ممنوع کرده و حتی زنان را به دلیل آنکه سعی کرده‌اند وارد ورزشگاه شوند دستگیر کرده است.»

به گفته او « حال زمان آن فرا رسیده است که فدراسیون بین‌المللی  والیبال برای پایان دادن به این تبعیض بی شرمانه که حتی مقررات خود این سازمان را هم نقض کرده و مایه  سرافکندگی این بازی‌ها شده اقدامی انجام دهد.»

کارزار تازه دیده‌بان حقوق بشر را می‌توان در فیس بوک و توییتر دنبال کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©