‌پناهنده ایرانی 26 سال پس از ورود به کانادا خاطرات روز نخست پناهندگی را مرور می‌کند
به روز شده در      یکشنبه 29 آذر 1394     -   Sunday December 20 2015

هایده امیرزاده یکی از پناهندگان سیاسی که در سال 1989 وارد کانادا شده‌است، از روزهای اول ورود خود به این کشور سخن می‌گوید. مرور این خاطرات پس از 26 سال در قالب برنامه‌ای برای احیای امید به آینده و تلاش برای ساختن فردای بهتر پناهندگان در استان‌های کم جمعیت کانادا برنامه ریزی شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

هایده امیرزاده پناهنده سیاسی ایرانی که وکیل مهاجرت و استاد کالج حقوق ساسکچوآن است، 26 سال پیش در سال 1989 به همراه همسر سابقش وارد ساسکچوآن کانادا شده، از تجربیاتش در روزهای اول سخن گفته‌است.

خانم امیرزاده می‌گوید: ما به ترکیه گریخته بودیم و در آنجا منتظر مصاحبه با مسئولین سازمان ملل بودیم. پس از اینکه مصاحبه انجام شد و با به عنوان پناهنده سیاسی پذیرفته شدیم،باید منتظر می‌ماندیم تا از طرف یک کشور پذیرفته شویم.

پس از مدتی مطلع شدیم که از طرف دولت کانادا و استان ساسکچوآن اجازه ورود به این کشور را یافته‌ایم. در آن زمان بود که عکسی از این استان تهیه کردم. عکسی از طبیعت زیبا و سرسبز این استان که بسیار دلربا بود.

هنگامی که در هواپیما به سمت کانادا در حرکت بودیم هیچ تصوری از چیزی که در انتظارمان بود، نداشتیم. ما در ماه نوامبر وارد ساسکچوآن شدیم که با عکسی که از آن دیده بودیم تفاوت بسیاری داشت. همه جا پوشیده از برف بود و سرما بیداد می‌کرد. اما حس امنیت و یافتن پناهگاه باعث آرامش ما می‌شد.

امیرزاده در ادامه گفت: شرایط هوای این استان با شیوه زندگی پناهجویان سوری که به تازگی وارد کانادا شده‌اند، دشوار خواهدبود. اما  شرایط زندگی این دسته در مقایسه با کسانی که مانند ما در دهه 90 وارد این کشور شده‌اند تفاوت‌های بسیاری داشت. پناهجویانی که هم اکنون وارد کانادا می‌شوند، می‌توانند از امکانات بسیاری بهره‌مند شوند. پیشنهاد من به آنها این است که سعی کنند دوستان فراوانی پیدا کنند و با کمک آنها با شرایط زندگی جدید خود وفق پیداکنند. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©