خبرنگار ایرانی‌تبار، عنوان روزنامه‌نگار سال آلمان از آن خود کرد
به روز شده در      سه شنبه 2 دی 1393     -   Tuesday December 23 2014

گلینه عطایی، گزارش‌گر شبکه‌ یک تلویزیون آلمان در مسکو، به عنوان "روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۴" برگزیده شد. گزارش‌های ممتاز این خبر‌نگار آلمانی ـ ایرانی درباره‌ بحران اوکراین، دلیل تجلیل از او با اهدای این عنوان است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

وب سایت ایرانیان انگلستان با انتشار این خبر افزوده‌است: هیئت داوران ۸۰ نفره‌ی مجله‌ آلمانی "مدیوم ماگزین" از گلینه عطایی، گزارشگر شبکه‌ یک تلویزیون آلمان (ARD) به خاطر ارسال  "گزارش‌های ممتاز درباره‌ بحث‌های مربوط به بحران اوکراین در یک سال گذشته" قدردانی کرد و او را به عنوان "روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۴" برگزید.

در توضیح داوران این مجله آمده است که گلینه عطایی موفق شده در رپرتاژهای خود «از بازتولید نظرات از پیش‌تعین‌شده بپرهیزد.» به گفته‌ این هیئت، «نگاه عطایی همواره دقیق، روشنگرانه و همراه با حس همدردی نسبت به مصاحبه‌شوندگان خود بوده است.» مجله‌ی آلمانی "مدیوم ماگزین"، همچنین "انصاف، موشکافی و انتقادپذیری" او را برجسته ساخته و نوشته است که وی همیشه «در برابر مبلغان و بلاگرهای مغرض استقلال‌نظر از خود نشان داده است.»

یورگ شوننبورن، مدیر کانال تلویزیونی ARD، ضمن تبریک به این روزنامه‌نگار تاکید می‌کند که عطایی «وظیفه‌ سنگین خبررسانی از کانون بحرانی اوکراین را با احساس مسئولیت بسیار، تداوم و جسارت ماه‌ها است که بر عهده گرفته و در این مدت طولانی موفق شده با تجزیه و تحلیل‌های روشن و عینی، به بینندگان ما تصویری کامل از شرایط پیچیده و مبهم آنجا ارائه دهد.»

مراسم اهدای عنوان "روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۴" در روز ۲۳ فوریه در برلین برگزار می‌شود. این عنوان از سال ۲۰۰۴ به خبرنگاران آلمانی که در این زمینه‌ دست به فعالیت‌های برجسته‌ زده باشند، اهدا می‌شود.‌

گلینه عطایی در سال ۱۹۷۴ در تهران به‌دنیا آمده و تحصیلات عالی خود را در رشته‌های علوم سیاسی و ایران‌شناسی در دانشگاه‌های آلمان و فرانسه به پایان برده است. او از سال ۲۰۰۳ به دنیای خبرنگاری پا گذاشت و همکاری خود را ابتدا با کانال تلویزیونی غرب آلمان (WDR) آغاز کرد. عطایی از سال ۲۰۰۶ به شبکه‌ یک تلویزیون آلمان پیوسته است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©