روز آنلاین به انتشار خود پایان داد
به روز شده در      پنجشنبه 10 دی 1394     -   Thursday December 31 2015

وب سایت خبری روز آن‌لاین پس از 2500 روز انتشار مرتب طی اطلاعیه اعلام کرد که به کار خود پایان می‌دهد. این وب سایت 10 سال پیش پایه نهاده شد و در آخرین روز سال 2015 (10 دیماه 1394) تعطیل گردید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

روز آن لاین در اطلاعیه‌ای که  به قلم نوشابه امیری یکی از مدیران ارشد خود منتشر کرده است، آورده: «حالا، پس از ده سال، پس از هزاران شماره، وقت رفتن رسیده؛ رفتنی که آن نیز شاید از الزامات فضای مجازی باشد؛ فضایی که به واقع هر روز نو می شود و هر دم، تازه دیگری در آستین دارد. باید که لباس نو پوشید،باید که به دانش زمان آراسته و با آن یکی شد؛ امری که امیدواریم در آینده ای نزدیک حاصل شود. حاصل هم اگر نشد چه باک که تو پای به راه در نه و هیچ مپرس....»

خانم امیری خود و همکارانش را نسلی از روزنامه‌نگاران ایرانی دانسته که با کاغذ و چاپ روزنامه‌نگاری راشناخته اند و افزوده:«ما روزنامه نگارانی بودیم که از دنیای چاپی آمده بودیم؛ نشریه برای ما یعنی خش خش کاغذ و بوی چاپخانه. اما جهان دیگر شده بود و شرایط نیز. پس ما دنیای چاپی خود را در فضای مجازی به پا کردیم، بی جهت نبود که روز به ویژه در سال های اول، درست به مانند روزنامه ای بود که روزی یک بار متولد می شد و تصویرش نیز، یادآور دکه روزنامه فروش؛ با این تفاوت که این دکه، سر گذر نبود، درجعبه ای جادویی بود.»

نخستین شمارهٔ روز آنلاین در روز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۰ مهٔ ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد. این روزنامه انیترنتی توسط روزنامه‌نگاران اصلاح طلب مستقل که داعی هواداری از آزادی و حقوق بشر دارند منتشر می‌شد و بودجهٔ آن از سوی پارلمان هلند تامین می‌گردید. روز آن لاین در زمان انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال 1388(2009) و حوادث پس از ان یکی از مهمترین کانون‌های انتشار اخبار بود و نقش به سزایی در ساماندهی به فعالیت روزنامه‌نگاران نزدیک به جریان اصلاحات داشت.

هوشنگ اسدی و نوشابه امیری دوتن از مدیران اصلی این رسانه فارسی زبان بودند و کوشیدند به گفته خود صدای بی صدایان در جامعه و سیاست ایران باشند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©