دختر ریاضی‌دان ایرانی‌سوئدی برنده جایزه معتبر اروپایی شد
به روز شده در      یکشنبه 10 مرداد 1395     -   Sunday July 31 2016

سارا زاهدی، ریاضی‌دان ایرانی‌سوئدی برنده جایزه معتبر اروپایی در این رشته شده‌است؛ جوایزی که هر چهار سال یک‌بار به ریاضی‌دانان جوان اروپایی اختصاص پیدا می‌کند. خانم زاهدی تنها زنی‌ست که در میان برندگان امسال قرار دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

سارا زاهدی در ماه جولای برنده این جایزه شده‌است. پس از آنکه شورای جامعه اروپایی در برلین در میانه ماه جولای تشکیل و با پایان آن در ۲۲ جولای، خانم زاهدی به عنوان یکی از ۱۰ برنده امسال معرفی شد.

جوایز معتبر ای‌ام‌اس از سوی «جامعه ریاضیات اروپا» به «ستارگان جوان ریاضیات اروپا»، و از سال ۱۹۹۲ اعطا می‌شود. در میان برندگان، تا کنون، تنها ۹ زن توانسته‌اند این جوایز را از آن خود کنند، که یکی از آنها ریاضی‌دان ایرانی‌سوئدی‌ست.

او استادیار «موسسه سلطنتی فناوری» در سوئد است. این دانشگاه خود از معتبرترین دانشگاه‌های اروپاست.

تحقیقات این ریاضی‌دان متمرکز بر توسعه روش‌های محاسباتی، برای حل «معادلات دیفرانسیل با مشتقات پاره‌ای‌» در حوزه‌های در حال تحول است. این حوزه‌ها، برای نمونه، شبیه‌سازی جریان‌های چند مرحله‌ای است. آنچه خود در حوزه مکانیک سیالات قرار می‌گیرد.

دینامیک سیالات محاسباتی، خود از بزرگ‌ترین زمینه‌هایی‌ست که مکانیک قدیم را به دنیای کامپیوتر وصل می‌کند.

یافته‌ها و تحقیقات فعلی‌ای که خانم زاهدی مشغول انجام آنها است، می‌تواند در نهایت به کاهش صدمات ناشی از نشت نفت در محیط، برای نمونه بر زندگی آبزیان و دریاها، موثر باشد.

خانم زاهدی در تهران به دنیا آمده، با مادر خود بزرگ شده و ۳۴ سال سن دارد. به گزارش شبکه بین‌المللی دویچه‌وله، پدر این شهروند ایرانی‌سوئدی در سال‌های پس از انقلاب توسط حکومت ایران کشته شد و او در ۱۰ سالگی به سوئد مهاجرت کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©