حمله لفظی شدید نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد به پیامبر مسلمانان
به روز شده در      دوشنبه 18 مرداد 1395     -   Monday August 8 2016

حنیف بالی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد طی اظهاراتی محمد ابن عبدالله پیامبر مورد احترام مسلمانان را فردی «بی سواد» و مرتکب رفتار «بچه بازی» (برقراری ارتباط جنسی با کودکان زیر سن قانونی) خوانده است که معرفی او به عنوان یک الگوی بدون عیب باعث پیدایش جریاناتی مانند داعش شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آقای بالی که متولد شهر کرمانشاه در ایران است و به نمایندگی از حزب مدرات در پارلمان سوئد عضویت دارد در واکنشی تند به معرفی پیامبر مسلمانان به عنوان الگویی بدون عیب به جهان، گفته: «مسلمانان عموما یک جنگجوی صحرایی بیسواد بچه باز را به عنوان بک الگوی بی عیب معرفی می کنند.»

آقای بالی در پاسخ به اینکه نسبت دادن بیماری جنسی کودک آزاری به این شخصیت مهم و تاریخی عرب تبار، توهین به مقدسات مسلمانان تلقی می شود نیز گفته: «به جهنم که توهین تلقی شود. در یک قضاوت بی طرفانه، این بسیار عجیب است که فردی با این همه ایراد را به عنوان الگوی معصوم معرفی کنیم.»

پیشتر نیز آقای بالی به طور غیر مستقیم گفته بود رابطه ای عینی بین پیدایش داعش و الگوهای اسلامی وجود دارد که می تواند اشاره به نحوه جنگ و قوانین اداره جامعه در صدر اسلام داشته باشد.

آقای بالی همچنین عضویت اتباع سوئدی در گروه های وابسته به داعش را خیانت به کشورشان دانسته است.

گفته های آقای بالی بازتاب های متفاوتی در رسانه های سوئدی داشته  تا آنجا برخی روزنامه ها نوشته اند این سخنان می تواند خطر جانی از سوی گروه های تندروی اسلامی برای او به بار آورد. با این حال این سیاستمدار ایرانی سوئدی معتقد است که باید حقایق را مطرح کرد و اجازه نداد جهان به جایی نا امن تر آنچه هست تبدیل شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©