کنسرت گوگوش در تالار قانون اساسی آمریکا به مناسبت سال نوی عبری برگزار شد
به روز شده در      شنبه 10 مهر 1395     -   Saturday October 1 2016

شامگاه شنبه 1 اکتبر 2016 در واشنگتن‌دی‌سی پایتخت ایالات متحده آمریکا و با فاصله تنها یک چهار راه از کاخ سفید، در تالار مجلل Constitution Hall گوگوش خواننده سرشناس ایرانی روی صحنه رفت. کنسرت گوگوش با جشن‌های آغاز سال نوی 5777 عبری همزمان شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

نزدیکان خانم گوگوش می‌گویند این برای نخستین بار است که در این سالن مجلل و مهم در پایتخت آمریکا کنسرتی به میزبانی یک خواننده زن ایرانی برگزار می‌شود.

اهمیت برگزاری کنسرت در این سالن ویژه با یک خواننده زن ایرانی وقتی بیشتر خودنمایی می کند که دریابیم این سالن متعلق به یکی از مهمترین نهادهای مدنی زنان در ایالات متحده آمریکاست که از 11 اکتبر 1890 تا اکنون برای 126 سال در راستای تحقق برابری جنسیتی در آمریکا تلاش کرده است.

انجمن دختران انقلاب آمریکا (Daughters of the American Revolution) یک سازمان غیر انتفاعی است که با هدف ترویج آموزش، میهن پرستی و حفظ تاریخ مبارزات مردم ایالات متحده آمریکا برای رسیدن به برابری، فعالیت می‌کند و در حال حاضر بیش از 180هزار دختر بالای 18 سال در آن عضو هستند. این سازمان با آنکه به همت رنان سفید پوست در آخرین دهه قرن نوزدهم تاسیس شده است اما در خلال مسیر جنبش حقوق مدنی آمریکا در میانه قرن بیستم به یکی از مهمترین حامیان تلاش برای سهیم سازی گروه‌های اقلیت (اعم از زنان و آفریقایی‌تباران)  در ساختار جامعه مدرن  آمریکا مبدل شده است.

کنسرت گوگوش در پایتخت آمریکا که به مناسبت سال نوی عبری برگزار شده است با استقبال خوب شهروندان ایرانی‌تبار ساکن واشنگتن دی‌سی و حومه آن روبرو بوده‌است. آمارهای غیر رسمی حاکی از سکونت دست‌کم یکصدهزار شهروند ایرانی‌آمریکایی در محدوده واشنگتن بزرگ است. جامعه ایرانیان واشنگتن، دومین اجتماع پرجمعیت ساکن ایرانی‌تبار پس از جنوب کالیفرنیا(لس‌آنجلس) در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©