شراب فرانسوی «عمر خیام» وارد بازار شد
به روز شده در      سه شنبه 30 دی 1395     -   Tuesday December 20 2016

یک کمپانی فرانسوی تولید نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی، برند تازه‌ای با نام «عمر خیام»را وارد بازار کرده است. کمپانی فرانسوی «Drickerclub» تولیدکننده و صادرکننده نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی است که به کشورهای آمریکا، روسیه، چین، اوکراین و دیگر کشورهای جهان نوشیدنی صادر می‌کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

موسسه خبری کیهان لندن که این خبر را منتشر کرده است می گوید: «این کمپانی، نزدیک به ۵ ماه است که بخشی از تولیدات خود را با نام «عمر خیام» به مشتریان خود عرضه می‌کند. ودکا، برندی، شراب و آیس‌تی‌ از جمله محصولاتی است که «Drickerclub» با نام این شاعر، فیلسوف، ریاضیدان و ستاره‌شناس محبوب ایرانی روانه‌ بازار کرده است.»

در طراحی این محصولات از هنر مینیاتور ایرانی و خط فارسی بهره گرفته شده است. در سایت اینترنتی کمپانی تولیدکننده تحت عنوان اسطوره، عمر خیام را به عنوان شاعر، فیلسوف و ریاضیدان ایرانی معرفی و تعدادی از رباعیات وی را به زبان انگلیسی منتشر کرده است. این کمپانی فرانسوی در توضیح اینکه چرا بخش زیادی از محصولات خود را «عمر خیام» نامگذاری کرده، آورده است: «عمر خیام در قرن‌ها پیش زندگی می‌کرد، اما هنوز جهان از او به عنوان شاعری بزرگ یاد می‌کند. اشعار این شاعر با اینکه از قالبی کوتاه برخوردارند ولی گسترده، دارای استدلالی دقیق و ابیاتی سرشار از کلمات قصار و عمیق هستند. وی در اغلب اشعارش از شراب نوشته است.»

 

این شرکت تولید کننده نوشیدنی استفاده از نام و تصاویر عمر خیام را افتخاری برای خود دانسته است چرا که این شاعر در اشعارش به شرح تجربه‌ی نوشیدن شراب اشاره داشته و این نوشیدنی را به عشق تشبیه کرده است. کمپانی فرانسوی در وبسایت خود علاوه بر محصولات عمر خیام، برای تولید دیگرش شراب «شیراز» به معرفی حافظ پرداخته و تعدادی از اشعار این شاعر بزرگ ایران و شرحی از زندگی وی را بر روی این سایت قرار داده است.

 

این کمپانی حافظ را شاعری خوانده که دیوان اشعارش در خانه هر ایرانی پیدا می‌شود؛ شاعری که عشق و شراب از اشعارش می‌بارد. پیش از این نیز کمپانی‌های تولیدکننده مشروبات الکلی از جمله در مصر و هندوستان از نام «عمر خیام» برای تولیدات الکلی خود استفاده کرده‌اند.

هر چند «عمر خیام» شخصیتی شناخته شده در جهان محسوب می‌شود ولی علاوه بر بررسی‌های ادبی و فلسفی اشعار و جهان‌بینی این شاعر، نام او به عنوان یک برند پر سود و  محبوب نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. چنانکه در هنرهای چاپی نیز از اشعار و تصاویر مربوط به وی در تولید پوشاک، ظروف و وسایل منزل استفاده می‌شود.

 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©