شیرین عبادی خواهان برکناری رییس قوه قضاییه ایران شد
به روز شده در      جمعه 17 دی 1395     -   Friday January 6 2017

شیرین عبادی رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه ایران به دلیل «مسئولیت مستقیم در همه بی‌عدالتی‌ها، فسادها و ناامنی‌ها در دستگاه قضایی و جامعه» شد و از نمایندگان مجلس نیز خواست تا خواستار «پیگرد قضایی» صادق لاریجانی شوند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل،  در اطلاعیه‌ای همچنین از مردم از جمله فعالان حقوق بشر و مدنی خواست تا با گفتن «نه به رئیس قوه قضاییه»، با خواسته برکناری صادق لاریجانی از ریاست این قوه هم‌صدا شوند.

بر اساس این اطلاعیه، قوه قضائیه که به گفته محمود هاشمی شاهرودی، رئیس پیشین این قوه، به صورت «ویرانه» تحویل او شده بود، امروز «نه‌ تنها آباد نشده، بلکه جولانگاه افرادی شده است که به نام دین یا به بهانه امنیت، عدالت را زیر پا له و حق و انصاف را چون دستمالی به ریا، چاپلوسی، قتل، پرونده‎سازی و دروغ آلوده‌ کرده‌اند».

کانون مدافعان حقوق بشر تاکید کرد که «نتیجه چنین روندی، عوض شدن جای مجرم و آزاده است».

این اطلاعیه با اشاره به صدور حکم‌های زندان طولانی برای فعالان مدنی، دگراندیشان، وکلا و متفکران منتقد اعلام می‌کند که «جانیان و ستم‌پیشگان، اختلاس‌گران و قاتلان سریالی در امنیت و در پناه این سیستم قضایی فاسد به مال‌اندوزی و عیش دنیوی مشغول هستند».

بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی و نهادهای حقوق بشری بارها تاکید کرده اند که در مورد زندانیان و به خصوص زندانیان سیاسی حتی قوانین جمهوری اسلامی نیز رعایت نمی شود و آنان از دادرسی عادلانه محروم هستند.

پیش از این همچنین برخی از زندانیان سیاسی و نهادهای حقوق بشری حکم های صادر شده در دادگاه انقلاب علیه فعالان سیاسی و مدنی را «ناعادلانه» و «غیرقانونی» خوانده و تاکید کرده اند که این احکام با «فشار» نهادهای امنیتی به قضات صادر شده است.

در همین حال کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه خود با اشاره به اعتصاب غذای علی شریعتی تاکید کرد که «اسیدپاشان در حاشیه امنی که دستگاه قضا برای آنان به ‌وجود آورده است به خور و خواب مشغول» و معترضان به پدیده اسیدپاشی همچون علی شریعتی زندانی هستند.

این کانون در بیانیه خود این پرسش را مطرح کرد که « آیا در تاریخ کشور ایران، هرگز نهاد قضایی مثل امروز چنین زبون و بی‌مایه، بازیچه نیروهای امنیتی- وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران- بوده است؟»

کانون مدافعان حقوق بشر رئیس قوه قضاییه ایران را «مسئول مستقیم همه این بی‌عدالتی‌ها، فسادها و ناامنی‌ها در دستگاه قضایی و جامعه» و برکناری او را ضروری دانسته است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©