روایت پناهجوی ایرانی بازداشت شده در فرودگاه سان‌فرانسیسکو
به روز شده در      سه شنبه 12 بهمن 1395     -   Tuesday January 31 2017

او آزاد شد پس از اینکه در ابتدا به خانواده‌اش اطلاع دادند که دستگیر شده است ...؛ و اکنون پس از شش سال خانواده بار دیگر به هم پیوسته و گرد هم آمده‌اند. او گفت: «من بسیار خوشحال هستم که برادرم دوباره با ماست. خیالم خیلی راحت شده و نمی‌توانم بگویم چقدر خوشحال هستم.»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

یک پناهجوی ایرانی که اوایل شنبه صبح (28 ژانویه) پروازش در فرودگاه سن‌فرانسیسکو به زمین نشست، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای بازگردانده شدن (دیپورت) است.

این خانواده ایرانی مسلمان نیست و به‌دلیل ترس از آزار و اذیت مذهبی در اینجا ساکن شده‌ و بنا به تقاضای ایشان از اعلام نام و نشان آن‌ها خودداری شده است.

برادر این مرد ایرانی به وبگاه 48hills.org گفت: «برادرم بعد از ورود به فرودگاه سن‌فرانسیسکو به مدت یک شب توسط پلیس مرزبانی به‌دلیل نامعلومی بازداشت شد تا در انتظار مداخله قانونی برای آزادی باشد. ما امیدوار بودیم و میشنیدیم که تا روز دوشنبه گشایشی در کار برادرم پیدا و با حل مشکلش، آزاد خواهد شد.»     

خانواده آن‌ها پس از شش سال امیدوار بودند که در ایالات متحده آمریکا دوباره به هم بپیوندند و اکنون از این می‌ترسند که چه بسا با فاش شدن هویت‌شان، بستگان و دیگر اعضای خانواده در ایران در معرض خطر آزار و اذیت قرار گیرند.

علیرغم این‌که ممکن بود این مرد ایرانی به‌خاطر فرمان رییس‌جهمور منتخب اخراج شود اما خانواده او با حضور وکیل خود در فرودگاه سن‌فرانسیسکو، امیدوارانه در پی حل مشکل او بودند. 

مادر این پناهجوی ایرانی که شهروند آمریکاست پس از اینکه مطلع شد پسرش در فرودگاه سن‌فرانسیسکو بازداشت شده و در خطر بازگردانده شدن است، دچار نگرانی شد و با حالی پریشان پی‌گیر وضعیت او بود؛ اکنون در حالی‌که خانواده‌ در برزخ به سر می‌برند و نگران امنیت و ایمنی پسر و برادرشان هستند، چشم به روزهای آینده دارند.  

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©