برگزاری مراسم نوروز در شهر ورشو لهستان
به روز شده در      شنبه 5 فروردین 1396     -   Saturday March 25 2017

نوروز باستانی در شهر ورشو لهستان با حضور ایرانیان مقیم و دوست داران ایران در موزه آسیا و پسفیک گرامی داشته شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 در این مراسم که در موزه آسیا و پسفیک به همت انجمن ایرانیان مقیم لهستان و انجمن فرهنگی ایران - لهستان این شهر برگزار شد، دکتر محمدامین رکنی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ورشو با قرائت اشعاری از حافظ و مولانا سال نو را به ایرانیان مقیم و لهستانی ها تبریک گفت و افزود: سلیقه ایرانیان برای انتخاب شروع فصل بهار به عنوان سال نو و نوروز نشان دهنده‌ی حکمت، عظمت و ظریف‌اندیشی ایرانیان از روزگار کهن است. وی با بیان این‌که عید نوروز و بهار طبیعت بهترین مناسبت برای تعمیق دوستی‌هاست که باید استفاده فراوان و کافی از آن برده شود، افزود: امیدواریم سال جدید برای ایرانیان لهستان سالی خوب و نیکو باشد.

در ادامه نیز دکتر حامد کاظم زاده به ارائه توضیحاتی درباره‌ی تاریخچه نوروز و سنت‌های آن از جمله ویژگی‌های هفت سین پرداخت.

اجرای گروه موسیقی سنتی «سولت لونا» شامل دونفر لهستانی که به اشعار و موسیقی ایرانی تبحر دارند، ادامه پیدا کرد و اجرای رقصهای محلی ایرانی با حضور گروه «آپسارا افسانه سرا» و آواز خوانی فارسی «ماریا گولیو» فرزند سفیر لهستان در ایران، از دیگر برنامه‌های مراسم نوروز در این کشور بود. این مراسم با استقبال لهستانی ها رو به رو شده بود و در حدود 200 نفر شرکت کننده در آن حضور پیدا کردند. به غیر از هموطنان ایرانی، تنی چند از همزبانان افغانستانی و از اهالی جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند. در پایان برنامه به رسم فرهنگ ایرانی، پذیرایی با غذاهای ایرانی، آجیل و تنقلات محلی کشورمان انجام شد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©