یک شهروند ایرانی بریتانیایی خواهان حق مرگ خودخواسته (اتانازی) شد
به روز شده در      دوشنبه 7 فروردین 1396     -   Monday March 27 2017

بک شهروند ایرانی بریتانیایی که از سال 2014 با بیماری آتروفی سیستم عصبی خودکار (MSA) روزگار می گذارند خواهان داشتن حق انتخاب مرگ خودخواسته (اتانازی) شده است. این نحوه مرگ در بریتانیا غیر قانونی است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

این بیمار ایرانی برتانیایی که از او به اسم امید یاد شده است در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی در لندن گفته است که نمی‌تواند راه برود، به سختی حرف می‌زند و در سال ۲۰۱۵ تلاش کرده که به زندگی‌اش پایان دهد، اما موفق نبوده است. او از بیماری MSA رنج می برد که طی آن سلول‌های سیستم عصبی خودکار مغز به تدریج از بین می‌روند و فرد قادر به کنترل بر عضلات خود نیست.
 
خودکشی به کمک دیگران (اتانازی) در حال حاضر در بریتانیا غیرقانونی است، اما امید در تلاش است تا دادخواست او در دادگاه عالی بریتانیا بررسی شود. وکلای این بیمار ایرانی‌تبار برای تشکیل جلسه دادگاه درخواست داده‌اند که قرار است به زودی پاسخ بگیرند.
آقای امید مصاحبه خود به خبرنگاران گفته است: "نمی‌توانم راه بروم یا بنویسم. نمی‌توانم به خوبی حرف بزنم و این بر روی ذهن من تاثیر می‌گذارد. تنها با کمک دیگران می‌توانم از تخت بیرون بیایم و از جایم بلند شوم. در دو سه ماه آینده هم بدتر خواهم شد."
 امید ۵۴ سال دارد و حالا بیشتر اوقات در رختخواب است. او مجبور است از سوند ادرار استفاده کند و برای همه کارهای شخصی به کمک نیاز دارد.
 پزشکان به امید گفته‌اند که نمی‌دانند چقدر این وضعیت ممکن است طول بکشد. به گفته آنها احتمال دارد تا ۱۵ سال آینده امید زنده باشد اما نتواند هیچ اراده‌ای از خود بر اندامش داشته باشد.

 بر اساس قانون خودکشی بریتانیا مصوب سال ۱۹۶۱، تشویق یا کمک به خودکشی دیگران در انگلیس و ولز جرم به شمار می‌رود. خودکشی به کمک دیگران در اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز غیرقانونی است.

مجلس عوام بریتانیا نیز بار دیگر در سال ۲۰۱۵ بر ضد "حق مرگ خودخواسته" رای داد و اکنون این بیمار ایرانی‌تبار کوشیده است از طریق نظام قضایی انگلیس این قانون را نقض نماید.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©