تهمینه میلانی در برلین: من فمینیست هستم
به روز شده در      دوشنبه 15 خرداد 1396     -   Monday June 5 2017

«اگر فمینیسم به معنای تعادل است، بله، من فمینیست هستم.» این بخشی از سخنان تهمینه میلانی، کارگردان زن ایرانی است که در اولین برنامه «روزهای فیلم زنان ایران» در برلین شرکت داشت. در این برنامه، از اول تا پنجم جون 2017 فیلم‌هایی برگزیده از میان فیلم‌های ساخته شده توسط فیلم‌سازان زن ایرانی به نمایش درآمد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

در جلسه پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم دو زن، رویا کریمی مجد از خبرنگاران رادیو فردا که برای پوشش خبری این برنامه ویژه سینمای ایران از پراگ به برلین سفر کرده بود، از تهیمنه میلانی پرسید: «پس از ساختن سه‌گانه‌ای در مورد مشکلات زنان ایرانی، آیا او خود را فمینیست می‌داند؟»

خانم میلانی نیز در پاسخ به پرسش این خبرنگار گفت:«همه ایسم‌ها بسته به جامعه‌ای که در آن تعریف می‌شود، معانی متفاوتی دارد. از نظر من فمینیسم خیلی کلمه خطرناکی است. من فمنیستی دیده‌ام که می‌گوید مردها بروند بمیرند اما من شوهری دارم که خیلی او را دوست دارم، برادرهای فوق‌العاده‌ای دارم و پدربی‌نظیری داشتم و مشکلی با مردها ندارم اما من در جامعه‌ای مردسالار زندگی می‌کنم. پدر، برادر یا همسرم برای من تصمیم نمی‌گرند. یک عده پیرمرد برای من تصمیم می‌گیرند. آدم‌هایی مثل من برای دستیابی به عدالت تلاش می‌کنند. اگر فمینیسم هم به معنای عدالت است، بله، من فمینیست هستم.»

لازم به یادآوری است فمنیسم از نگاه مراجع دینی که پایه فکری حکومت استبدادی حاکم در ایران را بر مبنای فقه اسلامی گذاشته‌اند، مخالف با نظرات آیین اسلام تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©