استعفای اعتراضی جورج هارونیان از هیئت مدیره بزرگترین مرکز فرهنگی یهودیان ایرانی آمریکا
به روز شده در      چهارشنبه 22 شهریور 1396     -   Wednesday September 13 2017

جورج هارونیان، فعال سیاسی و چهره سرشناس جامعه یهودیان ایرانی آمریکا، در اعتراض به آنچه «اکثریت مصنوعی» در هیئت مدیره مجتمع فرهنگی نصح، بزرگترین مرکز یهودیان ایرانی در آمریکا، خوانده است از عضویت در آن استعفا داد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
روند غیر دموکراتیک انتخاب اعضای هیئت مدیره مجتمع فرهنگی نصح، ابقای روسای پیشین در هیئت مدیره بدون انتخاب مجدد و ایجاد اکثریت مصنوعی در راستای کنترل تصمیمات و فعالیت های مجتمع نصح، بخشی از دلایلی است که آقای هارونیان در متن استفعانامه خود که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرانشهر قرار گرفته است، به آن اشاره کرده است.
شایان ذکر است در پی استعفای آقای هارونیان هیئت مدیره این بزرگترین مرکز یهودیان ایرانی در همان روز (31 آگوست2017) دست به اخذ تصمیماتی شگفت انگیز زده است که بر منبای آن از دوره آینده تعداد اعضا از 13 به 11 نفر تقلیل یافته، هشت رییس پیشین این هیئت مدیره در عضویت خود ابقا خواهند شد و از تعداد اعضای منتخب نیز سه نفر کم شده و به این ترتیب هزاران تن از جوانان، علاقمندان مرکز فرهنگی نصح و همچنین جمع بزرگی از ایرانیان یهودی ساکن بورلی هیلز تنها حق انتخاب سه نفر برای عضویت در هیئت مدیره را خواهند داشت.
آقای هارونیان در بخشی از استعفانامه خود ضمن احترام به روسای پیشین و تلاش های آنان در زمان تصدی امور، از استمرار دائمی عضویت آنان انتقاد کرده و می گوید: «هیأت مدیره نصح مي بايد نماينده كساني باشد که همیشه و هر روز به آن متعهد هستند.»
آقای هارونیان در فرازی دیگر از استعفانامه خود می نویسد:
«پرسش من این است:  چرا باید آنهایی که دیگر فرصت و علاقه ای به  شرکت کردن به صورت منظم در مراسم و برنامه های نصح را ندارند، در اولویت باشند و کنترل اعضای هیأت مدیره را در دست داشته باشند؟ آیا نصح دچار کمبود اعضای تحصیل کرده و هوشمند است. آیا غالب بحث های هیأت مدیرۀ نصح باید در مورد مسائلی مثل «سیمکشی ساختمان» و یا امور اداري آن باشد، یا باید در مورد چگونگی رویارویی با چالش هایی مثل آموزش يهوديت، جلب به غیر وابستگان، فقدان ازدواج در میان جوانان، دفاع از دولت اسرائیل، مبارزه با یهودستیزی و ترويج فرهنگ و تاریخ ایرانی-یهودی خود، باشد؟»
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©