واکنش‌ها به تیراندازی مرگبار در تگزاس
به روز شده در      چهارشنبه 17 آبان 1396     -   Wednesday November 8 2017

تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
جمعی از سناتورهای دمکرات آمریکا در واکنش به تیراندازی و کشتارجمعی در کلیسایی در ایالت تگزاس، بار دیگر از کنگره این کشور خواستند با اصلاح قانون حمل سلاح به آن واکنش نشان دهد.
باب کیسی جونیور از ایالت پنسلیوانیا، دیک دوربین ازایالت ایلینوی، کاملا هریس از ایالت کالیفرنیا از جمله سناتورهایی هستند که از کنگره خواسته‌اند علیه تیراندازی مهلک در شهر ساترلند اسپرینگزچ تگزاس اقدام کند.
کیسی در دو توئیت جداگانه نوشت: من به همه کسانی که تحت تاثیر این تیراندازی بودند، فکر و برای آنها دعا می کنم. بعلاوه معتقدم که کنگره باید علیه خشونت مسلحانه اقدام کند.
دیک دوربین هم در توئیتی نوشت: فرد تیرانداز سلاح خود را به سمت مردم، کودکان و در یک عبادتگاه نشانه گرفت. آمریکا گرفتار بحران خشونت سلاح است، کنگره باید اقدام کند.
هریس، از نامزدهای احتمالی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز بعد از این تیراندازی، «خشونت ناشی از حمل سلاح» را محکوم کرد.
دیگر سناتورهای آمریکایی از جمله دایان فاینشتاین از کالیفرنیا و الیزابت وارن از ماساچوست نیز با پیوستن به همقطارانشان از نبود اقدامی در این زمینه به شدت انتقاد کردند.
مایک تامسون رئیس دمکرات گروه ویژه منع خشونت سلاح در مجلس نمایندگان آمریکا از همکارانش در کنگره خواست «جرات» به خرج دهند و در مقابل خشونت ناشی از استفاده از سلاح، موضع گیری کنند.
گفتنی است قوانین حمل اسلحه در آمریکا، توسط تعدادی از ایالات‌ها و نهادهای فدرال‌ این کشور تعریف شده ‌است که تولید، تبادل، مالکیت، انتقال، ضبط سابقه، حمل و نقل و تخریب سلاح گرم، مهمات و لوازم آن را تنظیم می کند. متمم دوم قانون اساسی آمریکا از حق نگهداری و حمل سلاح در این کشور دفاع می کند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©