رمان یک نویسنده ایرانی‌تبار در لیست کتاب‌های پر فروش اسرائیل قرار گرفت
به روز شده در      پنجشنبه 9 آذر 1396     -   Thursday November 30 2017

رمان «آزادی» نخستین رمان آبرام متحده، نویسنده اسرائیلی ایرانی تبار در صدر فهرست کتب پر فروش سال 2017 در اسرائیل قرار گرفته است. این کتاب در خلال سال جاری میلادی روانه بازار نشر اسرائیل شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
نویسند کتاب «آبرام(آوی) متحده» جوانی 32 ساله است که والدینش از ایران به اسرائیل مهاجرت کرده‌ند. آقای متحده که معلم ادبیات و علوم شهروندی در مقطع دبیرستان می باشد از دوران نوجوانی به کلار نویسندگی علاقه داشته است اما این نخستین رمان اوست روانه بازار نشر می شود و خودش گفته که آ» را براساس تجربه زندگی شخصیش نوشته است.
قهرمان این کتاب «شالوم کلیمیان» نام دارد، از یک خانواده ایرانی تبار در شهر حولون (یکی از مراکز یهودیان ایرانی در اسرائیل) که داستان حول محور شخصیت و روابط اجتماعی او چرخ می‌زند. داستان کتاب آزادی، داستان دوران نوجوانی شالوم است. شالوم که در زبان فارسی مهارت دارد و زبان عربی را هم در مدرسه آموخته است در دوران خدمت سربازی خود به قسمت سازمان آگاهی ارتش پذیرفته می‌شود. در این دوران دختر زیبا رویی به نام گالیا الکیام که در همسایگی منزل شالوم زندگی می‌کند، زندگی او آغشته به زجر و محنت است، ایندو دلباخته یکدیگر شده ولی این دوستی با مخالفت سر سخت دو برادر گالیا روبرو می‌گردد. عشق و علاقه این دو عاشق با تمام این بیشتر و بیشتر می‌شود ولی این موضوع چندان خوش آیند برادران گالیا نیست و ...
«آزادی» یک نگاه اجمالی به دنیای یهودیان ایرانی و شرقی در اسرائیل است. داستان آن در محور جغرافیایی و فرهنگی بین اسرائیل و ایران در حرکت است و گذشته و حال را به هم ارتباط می دهد. در طول این رمان سنت های شرقی و ایرانی مانند یک فرش رنگارنگ خط به خط بافته می شوند و زندگی قهرمانان آن در کنار وقایع تاریخی اسرائیل شکل می گیرد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©