درخواست آزادی فوری محمدعلی طاهری از سوی کمیته بین المللی آزادی ادیان
به روز شده در      شنبه 6 بهمن 1397     -   Saturday January 26 2019

خانم منچین اظهار کرد “ محمد علی طاهری یک رهبر صلح طلب معنوی است که فقط به خاطر عقاید مذهبی اش از آزادی برخوردار نیست”.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
خانم گیل منچین معاون کمیته بین المللی آزادی ادیان ایالات متحده امریکا که یک سازمان دولتی است درخواست آزادی فوری زندانی عقیدتی محمد علی طاهری را مطرح‌نمود. خانم گیل منچین نگرانی خود را در این باب روز ۲۵ ژانویه مجددا در حالی  مطرح‌کرد که روز ۱۳ ژانویه محمد علی طاهری در آخرین نامه سرگشاده خود که از زندان رسوای اوین منتشر کرد از بدرفتاری و بی عدالتی که در چنگال قوه قضاییه گرفتار آمده است شکایت کرد و اعلام نمود که شهروندی ایرانی خویش‌ را انکار می کند. محمد علی طاهری هم چنین‌گزارش داد‌ که او مورد تهدید کسانی قرار دارد که به سپاه پاسداران وابسته اند.
        
خانم منچین اظهار کرد “ محمد علی طاهری یک رهبر صلح طلب معنوی است که فقط به خاطر عقاید مذهبی اش از آزادی برخوردار نیست”.
این سازمان که محمدعلی طاهری را به عنوان زندانی عقیدتی  سال ۲۰۱۸  پذیرفته است از دولت ایران خواست که بلافاصله گام های درستی را برای آزادی او و همه زندانبان عقیدتی بردارد.
 
محمدعلی طاهری بنیانگذار جنبش معنوی عرفان‌حلقه است. در سال ۲۰۱۱ او به خاطر لمس مچ یک بیمار زن و توهین به مقدسات دستگیر شد. او  در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۱  به ۷۴ ضربه شلاق پرداخت جریمه و زندان محکوم شد. در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ دادگاههای جمهوری اسلامی او را به فساد روی زمین متهم و محکوم به اعدام کردند که هر دو بار توسط دیوان عالی کشور این احکام لغو شد و پرونده را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگرداند. در ماه مارچ ۲۰۱۸ او محکوم به ۵ سال زندان شد که عملا دو سال بیشتر از آن یعنی ۷ سال را در زندان سپری کرده است و بنابراین در چارچوب مقررات قضایی خود جمهوری اسلامی باید بلافاصله آزاد گردد . 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©